|
کدخبر: 163506

اختصاصی گسترش نیوز:

رکورد بورس شکسته شد

امروز حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمدثابت‌، ۹۰ درصد از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص داد که این رقم در ۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

بورس رکورد بورس شکسته شد

در این روز شاخص کل هم وزن بورس هم با کاهش ۹۴۵ واحدی به عدد ۴۳۸ هزار و ۹۷۴ رسید.

معاملات سهم‌های فولاد، شستا، فملی، فارس، کچاد، شپنا و وبملت بیشترین تاثیر را بر شاخص داشتند.

کچاد و شستا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. این اتفاق درحالی رخ داد که شستا در اول معاملات در بازده منفی، قرار داشت و نهایتا با ۹۶/۴ درصد رشد و با قیمت پایانی ۱۱۰۰ تومان روز خود را پشت سر گذاشت. کچاد هم روز خود را با قیمت ۲۳۰۷ تومان به پایان برد.

در مقابل معامله روی نمادهای شپنا، شبندر، فولاد، فملی هم اثراث منفی بر شاخص بورس داشتند.

سیمان ساوه، برق و انرژی پیوند گسترش پارس، پلیمر آریاساسول، پتروشیمی تندگویان، توسعه مسیر برق گیلان، سرمایه‌گذاری صبا تامین و سیمان لار سبزوار بالاترین آمار تراکنش‌ها را به خود اختصاص دادند.

میانه بازار به نفع فرابورس

شاخص فرابورس در میانه بازار با اقبال مواجه شد و شاخص کل این بازار ۱۲ واحد رشد را تجربه کرد.

بپاس، زاگرس، شگویا، وهور، صبا، دماوند و وذوب نمادهای بودند که شاخص کل فرابورس را تحت تاثیر قراردادند. بپاس به تنهایی ۵۲ واحد تاثیر مثبت و صبا هم ۵ واحد تاثیر مثبت بر شاخص کل فرابورس گذاشت.

طبق اطلاعیه کدال نماد ولانا هم تا ۲۹ فروردین به حالت تعلیق درآمده است. اطلاعیه شرکت پتروشیمی جم و تخمین این شرکت برای شروع دوره تعمیراتی و تعلیق برخی از فعالیت‌ها از ۲۰ فرودین ماه، هم در کدال منتشر شد.

ارزش معاملات در بازار بورس به ۴ هزار و صد میلیارد تومان و فرابورس هم به ۳۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسید.

برآورد می‌شود که در این روز ارزش معاملات خرد فرابورس ۱۴۰۰ میلیارد تومان بود. طبق آمار ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در فرابورس هم حدود ۳۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

ارزش معاملات خرد بورس هم حدود ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود.

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها