|
کدخبر: 157044

سرکوب تقاضای سهام در بورس

طبق معمول سه هفته اخیر، بورس امروز هم منفی کار خود را آغاز کرد. البته نکته مهم این بود تقاضا در بازار امروز تا حدی تقویت یافته و برخی از نمادها در همان ابتدای معاملات امروز با رنج مثبت همراه شدند. این اتفاق باعث شد تا شاخص کل از کف روزانه خود فاصله بگیرد و صعودی شود.

بورس سرکوب تقاضای سهام در بورس

البته در ادامه بازار دوباره فشار فروش افزایش یافت و شاخص‌ها نزولی شدند. به طوری که تا ساعت ۱۰: ۱۰ معاملات امروز شاخص کل با افت ۳ هزار واحدی (معادل ۰.۳ درصد) و شاخص هم‌وزن هم با عقب‌نشینی ۰.۲ درصدی مواجه شدند.

امروز ارزش معاملات خرد اندکی افزایش پیدا کرده و تا پایان ساعت اول معاملات به ۲۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است. در بین صنایع تا اینجای کار فلزات، پالایشی و معدنی‌ها صنایعی بودند که بیشترین ارزش معاملات را داشتند. در بین نمادها هم پالایشی یکم، فملی، دارا یکم و اپال بیش از همه معامله شده‌اند.

امروز صف خرید عرضه اولیه اپال برای دومین بار پیاپی عرضه شد. البته در ادامه بازار دوباره برای خرید اپال صف ایجاد شد. اما باید دید با این عرضه‌های پیاپی، اپال تا کجا می‌تواند رشد کند.

در بازار امروز حقیقی‌ها بیش از پیش فروشنده شده‌اند. به طوری که تا پایان ساعت اول معاملات امروز چیزی نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شده است.

صف‌های فروش امروز هم فوق العاده سنگینند. به طوری که در پایان ساعت اول معاملات امروز بیش از ۷۰ درصد نمادها با صف فروش‌هایی به ارزش ۵۴۰۰ میلیارد تومان مواجه‌اند. در سمت مثبت بازار هم کمتر از ۲ درصد نمادها صف خرید را تجربه می‌کنند. ارزش این صف‌ها هم تنها ۴۰۰ میلیارد تومان است.

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها