|
کدخبر: 156734

تازه وارد بورس قربانی صف فروش می شود؟

فشار فروش در بازار امروز چنان سنگین است که حتی اپال به عنوان آخرین عرضه اولیه بورس تهران، قربانی آن شد. اپال امروز را با تقاضای سنگین خریداران و از طرفی دیگه عرضه‌های زیاد آغاز کرد.

بورس تازه وارد بورس قربانی صف فروش می شود؟

تحت تاثیر این عرضه‌ها، عرضه اولیه اپال در دومین روز معاملاتی خود و بعد از صعود ۱۲ درصدی، به پایان موج صعودی اول رسید. البته در ادامه دوباره برای خرید این نماد صف خرید نسبتا سنگینی به وجود آمد. در نهایت باید دید اپال تا کجا می‌تواند به رشد خود ادامه دهد و آیا نماد تازه‌وارد بورس هم قربانی منفی‌های بازار خواهد شد یا نه.

در ساعت نخست بازار امروز شاخص‌ها باز هم منفی بودند. به طوری که شاخص کل بورس تهران با افت ۵ هزار واحدی (معادل ۰.۴ درصد) مواجه شد و شاخص هم‌وزن هم ۰.۱ درصد از ارتفاع خود را از دست داد. شاخص کل با این افت کانال ۱.۱۹۰ را هم از دست داد.

ارزش معاملات خرد باز هم کاهش یافته و هیچ بعید نیست امروز شاهد کمترین ارزش معاملات از ابتدای سال باشیم. به طوری که طی ۴۵ دقیقه نخست معاملات امروز تنها ۱۲۰۰ میلیارد تومان در بازار سهام معامله شده است. در بین صنایع معدنی‌ها، سیمانی‌ها و پالایشی‌ها تا اینجای کار بیشترین ارزش معاملات را داشته‌اند. در بین نمادها هم اپال، پالایشی یکم و دارا یکم تا اینجای کار بیش از همه معامله شده‌اند.

در بازار امروز حتی حقوقی‌ها هم دیگر خریدار نیستند. به طوری که تا پایان ۹: ۴۵ خالص تغییر مالکیت بورس تهران حدود صفر بوده است.

از دیگر نکات مهم بازار امروز، تداوم صف‌های فروش فوق سنگین است. به طوری که در پایان ساعت اول معاملات امروز، بیش از ۸۰ درصد نمادها با صف فروش‌هایی به ارزش ۶۸۰۰ میلیارد تومان مواجه‌اند. در سمت مثبت بازار هم تنها ۲ درصد نمادها صف خرید دارند. ارزش این صف‌ها هم تنها ۳۵۰ میلیارد تومان است.

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها