|
کدخبر: 155293

قبل از ریزش سنگین بورس این کار را انجام دهید

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ریسک‌های پیش روی بازار سرمایه توصیه کرد: پیشنهاد ما به سهامداران این است که ۵۰ درصد از پرتفوی خود را سهم و ۵۰ درصد دیگر را به اوراق با درآمد ثابت اختصاص دهند تا در صورتی که بازار ریزش کرد سهامداران متحمل ضرر و زیان سنگین نشوند.

بورس قبل از ریزش سنگین بورس این کار را انجام دهید

"پیمان حدادی" امروز (یکشنبه) به روند معاملات بورس در بهمن ماه اشاره کرد و افزود: در ماه گذشته چند اقدام از سوی سازمان بورس برای بهبود وضعیت بازار در پیش گرفته شد، مهمترین آن بحث انتشار EPS شرکت های تولیدی بود تا از این طریق اقدام به پیش بینی سود سال ۹۹ شرکت ها کنند.

وی دومین اقدام را مربوط به نامتقارن کردن دامنه نوسان دانست و گفت: با توجه به تلاش مسوولان حاضر در سازمان بورس برای کاهش نوسان در بازار اما تا پایان بهمن ماه هیچ یک از دو اقدام، کمک چندانی را نتوانست برای بهبود وضعیت بازار انجام دهد.

حدادی خاطرنشان کرد: انتشار EPS شرکت های تولیدی باعث شد تا بازار متوجه شود که بخشی از سهام شرکت‌ها نسبت به سودهایی که پیش‌بینی شده، ارزشمند است و اقدام دوم، تغییر دامنه نوسان به مثبت ۶ و منفی بود که این دو تغییر داده شده تا حدودی مانع از فروش های هیجانی در بازار شدند اما با توجه به مناسب بودن اتخاذ چنین تصمیم هایی، هیچ یک از آنها نتوانست کمک چندانی به بازار کند.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، شاخص بورس در بهمن ماه در محدوده یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد در نوسان بود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین عواملی که باعث ایجاد نوسان در معاملات بورس شد، تغییر قیمت ارز بود، افزود: در این ماه قیمت دلار از ۲۶ هزار تومان تا ۲۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و دوباره در مدار رشد قرار گرفت و دوباره قیمت آن تا ۲۶ هزار تومان افزایش یافت.

تناقض بورس و دلار

حدادی خاطرنشان کرد: تناقض بین قیمت ارز با بازار سهام این بود که با کاهش قیمت ارز تا ۲۰ هزار تومان، روند بازار نزولی و قیمت سهام با کاهش همراه شد اما با افزایش نرخ ارز، قیمت سهام رشد چندانی را تجربه نکرد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از موضوعاتی که تا حدودی برای بازار روشن بود و باعث شد تا برای سرمایه گذاران دلیل قانع کننده ای جهت خرید به وجود نیاید مشخص شدن این موضوع بود که آمریکا و ایران به این زودی ها به سمت برجام پیش نمی روند.

حدادی تاکید کرد: موضوع دیگری که در بهمن ماه به بازار لطمه زد، مباحث مربوط به بودجه سال ۱۴۰۰ و مذاکرات انجام شده بین مجلس و دولت بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: لایحه بودجه در زمینه تامین مالی دولت از بازار سرمایه به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر بازار سرمایه تاثیرگذار خواهد بود، در کنار آن بحث درآمد و هزینه‌هایی که به برخی از صنایع تحمیل می شود به صورت غیر مستقیم بر بازار سرمایه تاثیر می گذارد.

اثر افزایش نرخ بهره بانکی روی بورس

وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ بهره بانکی به ضرر بازار سهام خواهد بود، اظهار داشت: نکته دیگر که در بهمن ماه بر روند بازار تاثیر گذار بود، منتفی شدن افزایش نرخ بهره بانکی بود، بسیاری از فعالان بازار انتظار داشتند تا این موضوع کمک کننده به معاملات بازار باشد اما تاثیری بر روند معاملات بازار نداشت و نتوانست زمینه ورود نقدینگی بیشتر به بازار را فراهم کند.

به گفته حدادی، نرخ بهره بین بانکی از محدود ۲۰ درصد به ۱۸ درصد کاهش پیدا کرد اما باز هم این موضوع کمکی به روند معاملات بورس نکرد.

 این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: افزایش قیمت های جهانی مانند نفت، کامودیتی ها و فلزات پایه باعث می شود تا ارزندگی برخی از صنایع بیشتر از قبل شود و چشم انداز سودآوری آن ها برای سال ۱۴۰۰ بهبود یابد اما همچنان این عامل بنیادی کمکی به بازار نکرد.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است همه این عوامل بنیادی که در بهمن ماه رخ داد اما زمینه روند صعودی بازار را فراهم نکرد، بتواند در اسفند ماه بر مسیر معاملات بازار تاثیر بگذارد تا از این طریق آخرین ماه از سال ۹۹ را که سالی پر فراز و نشیب برای بازار سرمایه است با بازدهی معقول به پایان برسد.

حدادی ادامه داد: شرکت های کوچک و بزرگ در ماه گذشته با بازدهی و روند یکسانی همراه بودند زیرا شاخص کل و شاخص هم وزن، بازدهی نزدیک به یکدیگر را ثبت کردند و نمی توان اعلام کرد بازار به سمت گروه خاصی در بهمن ماه پیش رفت.

وی روند معاملات بورس در اسفند ماه را پیش بینی کرد و گفت: تاثیر برخی از عوامل در بازار مانند دامنه نامتقارن در کنار دیگر عوامل می تواند در اسفند ماه تاثیر مثبت در بازار داشته باشد اما سهامداران نباید در انتظار روند صعودی پرشتاب شاخص بورس باشند بلکه در کل می توان اعلام کرد که برآیند بازار سرمایه در اسفند ماه مثبت خواهد بود.

حدادی با اشاره به اینکه نقدینگی موجود در بازار سرمایه بین صنایع کوچک و بزرگ چرخش خواهد داشت، افزود: احتمال اینکه در روزهای آخر اسفند به دلیل تسویه اعتبارات تا حدودی قسمت عرضه در بازار افزایش پیدا کند، وجود دارد، در ماه های پایانی سال حقوقی ها چندان خریدار در بازار نخواهند بود و حتی اقدام به فروش سهم هایی می کنند که در سود هستند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه از آخرین روز معاملاتی سال جاری که ۲۷ اسفند ماه است تا اولین روز کاری سال آینده، بازار سهام ۱۰ روز متوالی تعطیل است به همین دلیل پیش بینی می شود در هفته پایانی اسفند بر وزن فروش بازار اضافه شود اما بازار در سه هفته ابتدایی اسفند، متعادل و به سمت مثبت خواهد بود.

وی به سهامداران توصیه کرد و اظهار داشت: پیشنهاد ما به سهامداران این است که ۵۰ درصد از پرتفوی خود را سهم و ۵۰ درصد دیگر را به سمت خرید اوراق با درآمد ثابت پیش ببرند؛ بنابراین بهتر است فقط در ۵۰ درصد از سهام خود ریسک کنند تا در صورتی که بازار ریزش کرد سهامداران متحمل ضرر و زیان سنگین نشوند.

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    دیگه از پول من چیزی نمانده چی بزار تو صندوق برید دنبال کارتون

    • حبیب ارسالی در

      والا باید خجالت بکشید . برید گمشید عوضیها . شما هم به اسم کارشناس دستتون با اینا تو یه کاسه هست . خدا براتون نسازه . یه مشت به درد نخور نشستن تعیین تکلیف میکنن و ول کن این مردم با این همه ضرر نیستن

    • ناشناس ارسالی در

      کم حرف مفت بزنید دیگه پولی نماند زندگی مردم رو به اتیش کشاندیت

  • کاظم معصومی ارسالی در

    نمیشه سهام فروخت.بازار‌نقدشوندگی‌ندارد

  • ناشناس ارسالی در

    دیگه چیزی نمونده برای ریزش

  • ناشناس ارسالی در

    تف به شرف نداشته همه شما و حسن دزد کثیف
    با دروغ و حیله و نیرنگ مردم را بدبخت کردید

  • ناشناس ارسالی در

    ببخشید دیگه الان پرتفوی باقی نمانده که ب خوایم تبدیل کنیم به اوراق .ضرر 80درصدی

  • حجت ارسالی در

    پرتفویی که درصف فروش قفل شده 1درصد هم فر وش ندارد چگونه میشود 50درصدش رابرد درصند وق درآمد ثابت، ضمن اینکه این حرف شما درچ نین شرایط منفی تصمیم فروش را دربازار افز ایش میدهد که مکان پرتفوشان را تغییر دهند

  • ناشناس ارسالی در

    خدا لعنت بکند بر شما و حسن دزد کثیف
    بی شرفا با دروغ و حیله مردم را گول زدید و غارت کردید
    شرافت که ندارید منتظر یباشید تا شما و حسن دزد کثیف را بجهنم بفرستیم
    تف به قبر پد رهمه تان

    • محمد ارسالی در

      وقتی بازار مثبت هست بفروش مگه مجبوری تو صف بفروشی
      اون وقتی مثبت میشه دندون گردی نکن خالی کن

  • ناشناس ارسالی در

    سهم ها اکثرا بین 60 تا 80 درصد اصلاح داشتن این ریزش نیست اسمش چیه ؟
    منتظر ریزش بیشتر هم هستین ؟!

    • بدبخت ارسالی در

      بر پدر و مادرتون لعنت. شماها رو چه شیری دادند که اینجوری سرهموطن خودتون از کانال دولت کلاه میذارین..............

  • مادر جنده ارسالی در

    وقت ما هم میرسه براتون برنامه داریم

  • حمید ارسالی در

    اون در شرایط عادی هست نه در زمانی که مرد م و با دروغ و نیرنگ و فریب بیارن تو بورس و جیبشون و خالی کنن

  • ایرج ارسالی در

    این کارشناس گوه خورده با جد وآبادش با مر ده هاش وزنده هاش خرید اوراق یعنی خروج پو ل از بورس ورکود بورس ونابودی بورس یعنی خ ودمان قبر خودمان را بکنیم وکمک کنیم به د ولتی که باعث بدبختی ما در بورس شده کور خ واندی

  • Amir ارسالی در

    بله دیگه حالاکه توی ۸۰درصد ضررم کارشناسا سروکلشون پیدا شده ودارن میگن این کارو ک نید خب اگه شما واقعا شرف داشتید اول اینک ه مردمو دعوت به بورس نمیکردید وروی شاخص ۱۸۰۰ میگفتین پولو وارد صندوق کنید نه روی شاخص ۱۲۰۰‌، ببینید موقع انتخاباتم میشه میبینمتون

  • ناشناس ارسالی در

    حقه بازی دولت و بازارگردانها و شرکتها و صندوق های سرمایه گذاری باعث این وضع شده . به زودی شاهد رشد خیره کننده بورس خواهیم بود . بالا فروختن پایین میخرن دوباره بالا میفروشن

  • ناشناس ارسالی در

    دذدان

  • ناشناس ارسالی در

    خدا لعنت کنه همه کسانی رو که مردم رو به بورس دعوت کردند و عامدانه سرمایه مردم رو ذوب کردند... این پول خوردن نداره انشا ا... چرک و خون بشه و از بدنتون بیاد پایین

  • ناشناس ارسالی در

    دزدان سر گردنه

  • سهامدار ارسالی در

    ایشون برن کازشناسی بورس شهر برره بهتره

  • ناشناس ارسالی در

    ای لعنت به جدوابادتون

  • ناشناس ارسالی در

    خدالعنتتون کنید بیچارمون کردیدخدالعنتتون کنه

  • ناشناس ارسالی در

    بدبختی اینجاست که بورس به دلار ربط میدین
    آقای کارشناس هر کشوری ارزش ریال ب الا بره بورس اون کشور صعود میکنه
    ا رزش پول ملی زمانی رشد میکنه ارزهای خارجی و دلار سقوط میکنه
    پس الکی حرف نزن ید دلار 32 شد بورس افت کرد
    باید دل ار تک رقمی بشه تا مردم نفس بکشند
    پ س تنها را نجات کاهش دلار و قیمت کالاها ه ست
    بورس هم متعادل میشه نه رشد شارپ ی
    متعادل
    دزدها و دلالها و کا سبان تحریم این حرفا را میزنند. مسئول دلس وز نیاز داریم
    دلار و بازارهای مواز ی رشد بیاره پایین
    ک بورس را حمایت کنه
    پس بورس را دستوری جابحا میکنند ربطی به داار نداره
    خدا خودش نابود کننده مخلان کشور را

  • داود ارسالی در

    اخهمردحسابی وقتی همه سهمهاقفل صف فروشه چ طوربفروشیم تبدیل به اوراق بکنیم

  • ناشناس ارسالی در

    باور کنید من حدودا نزیک 40روزه سرمایه مو از بورس خارج کردم والان دراین مدت ارزها ی دیجیتال کمی ضرروزیانم رو جبران کرده اگ ه الن مونده بودم تو بورس کمه کم 25الی 30 درصد باز هم ضرر کرده بودم خدار وشکر ه رروز بدتر از دیروز

  • Majid ارسالی در

    حیف از اسم کارشناس بورس که روی خودت گذاش تی. بهتر بود اسمت را بی شرف میذاشتی.

  • Sami ارسالی در

    بدونین با دزدی و نیرنگ نمیشه مملکت داری کرد..واقعا راحتین که ایقد مردم نابود کر دین به خاک سیاه نشوندین مردم رو..خیلی وق اهت دارین. روی حرمله و شمر رو سفید کردین نا مردا.. روحانی بیدارشو اگه خودخو زدی به خواب.

  • ناشناس ارسالی در

    از۱۸۵میلیون تومان،کلا۳۰میلیون پولم باقی مونده آب ازسرگذشته هرحقه ای مسئولین خوش قول دارندسراون مابقی پول هم بیاورند دیگرنه حرفشون ونه قولشان ارزشی برام نداره.

  • کامران ارسالی در

    ماهی که نکوست؛ازدرامدش پیداست؛

  • مسعود ارسالی در

    در ایران در بورس وارد شدن اشتباه هست ،کد وم تولید کدوم غیرت ملی که ما سرمایه گذا ری کنیم تا اقتصاد کشورمون رو بسازیم،در ا یران فقط دلالی،برون هیچ اعتقاد حلال و حر ام فقط سود ببر،آقای روحانی با دروغ سرمای ه های مردم رو دزدید و خدایی بالا سر هست امیدوارم به درد بی درمان دچار بشه

  • ناشناس ارسالی در

    لطفا هیچ کسی فروشنده نباشد هر چی اینا گف تن شما بر عکسش عمل کنید همه چیز درست میش ه

    • ایمان ارسالی در

      خودتو با این حرفها گول نزن . اش و با جاش بردن و خردن . بورس مرد . سالگردش هم نزدیکه .

  • حامد ارسالی در

    این کارشناس پدرسوخته کثافت غلط کرد بعد ا ز شش ماه سقوط میگه ریزش احتمالی مگه این چند ماه رویش بود اینها هنوز خریدهاشون تک میل نیست و باز طمع دارند تو سر قیمت ها ز ده بشه تا مفت تر بخرند.

  • ریدم ب روحانی ارسالی در

    خدا از هیچکدومشون نگذره. الهی هر چی بلاس سرشون بیاد

  • فردین ارسالی در

    این کارشناس بی شرف وامثال آن وکسانی که د وستان در بالا نامشونو بردن وبقیه بیشرفا که خودتون میدونین کیا هستن ‌؛ تنها بورس نیست همه چیزمان روبه یغما بردن چندین صند وق دیگه که نام نمیبرم مخصوصا توسط این دو لت شیطانی نابود شد

  • معمولی ارسالی در

    تنهاراه جبران زیان های ۵۰ و۶۰ درصدی سهمد اران فقط انتقام است‌..چون پول سهامداران یک افت ۹۰ درصدی داشته‌..صدملیون اول سال اگر پشکل خریده بودیم العان پانصدملیون بو د ولی توی بازار دزدان شده ۳۰ ملیون..سهام داران باید داعشی عمل کنند ‌..همین وبس

  • ناشناس ارسالی در

    گفتن دیو چو بیرون رود فرشته درآید
    دیو لطفا برگرد فرشته ها خیلی اذیت میکنن

    • ناشناس ارسالی در

      لعنت خدا بر شما

  • ا ارسالی در

    خفه بابا
    جمعش کنید اومدید بازم ت ز میدید چقدر شما پوست کلفتید

  • امید ارسالی در

    یه مشت دزد و راهزن

  • ناشناس ارسالی در

    لعنت‌ بی‌شرفااا

  • ناشناس ارسالی در

    بی شرف هیچی ندار ه کارشناس خقه شو ولدزنا چیزی مونده از پولمون بریم کاری کنیم هی چی ندار

  • ایرانی ارسالی در

    اگر وضع اقتصادی از این بدتر بدتر شود اسا می دست بوسان و پیرزن دست گیرکنندگان و خو نین کنندگان بیشتر بیشتر رو شود.

  • ناشناس ارسالی در

    اخه مردکه باشخصیت دیگه پولی ماند برامون که حرف یکمن یقاز میزنی

  • ناشناس ارسالی در

    وقت میشه گفت همتون حروم زاده و دزدید

  • ناشناس ارسالی در

    لعنت خدا بر شما بویژه بر سران اقتصادی دو لت نفرین شده ودروغگو که سرمایه مردم بیچا ره را باوعده های دروغین از دستشون گرفتین ، انشالله با سودپول بالا کشیده برای هزین ه کفن ودفن عزیزانتون خرج کنید،مثل گوشت س گ حرامتون باشد،

  • ناشناس ارسالی در

    باشه !!!! دیگه حرفی نداری از اربابت اجاز ه گرفتی آخه ۹ماه پیش گفت همه چیز به بورس واگذار کنید ،ما مواظب پولتان هستیم ازش صیانت تدبیر می کنیم ،،،،،

  • محمد ارسالی در

    انگلیس وقتی این نظام رو اورد سر کار ما ر و صد سال برد عقب این بی سوادا همه رو اخر سر دغ میدن بعد میرن حالا میبینین

  • ناشناس ارسالی در

    فقط میتونم بگم مملکت دزد امروز همه ارگانهای دزد تشریف دارند بتازگی دزدی دیگه شرم و خجالت نداره

  • ناشناس ارسالی در

    کارگزاریها عامل این تخریب واز بین بردن سرمایه ملت هستن هزار البته با هماهنگی بزرگ دزدان

  • ناشناس ارسالی در

    فوش دادن برامون پول نمیشه و ضررهای سنگین مون جبران نمیشه ولی خدا وکیلی تف به ذات نداشتتون دزدای کثیف حروم خورها دروغ گوها بی وجدانها
    این حق ملت ستمدیده ای ران اسلامی نیست که هر کاری دلتون بخواد ب اهاشون بکنید با دشمن هم نباید ازن کارو ک رد که شما با خودی میکنید والسلام

  • هموطن ارسالی در

    خدا ازشما نگذره پول مردم بالا کشیدید حالا راهکار می دهید خیلی پر رو هستید

  • مسعود ارسالی در

    این کارشناس زاییده خبرگزاری شماست یا واق عا وجود داره .

  • ناشناس ارسالی در

    درود به همه شما
    تازه وارد بورس شدم چند هفته هست خرید کردم دارم ضرر میکنم ولی فکر کنم عادیه ضرر کردن چون حدود یک ماهه دارم نمودار تکنیکال چند سال پیش رو نگاه میکنم همه سهم ها بالا و پایین میرن، درسته ریزش اخیر بی سابقه بوده ولی با اینکه زیاد از بورس سر در نمیارم خرید برای این زمان که اکثر سهم ها تو کف هستن خوب باشه ،" اونجایی که همه میفروشن تو بخر"

  • ناشناس ارسالی در

    دیگ ب ایران هیچ اعتمادی ندارم،

  • ناشناس ارسالی در

    هرچه بدبختی وجوددارددست حقوقی

  • ناشناس ارسالی در

    این چرندیات چیه هر روزو هر روزمینویسید .دیگه فقط سگای توی خیابون موندن بدو نن که چه خبره توی بورس ما.بسه تو رو خدا بیشتر از این ما مردم بیچاره رو با این حر فای کارشناسای اشغال بدبخت نکنین.لعنت به شماها

  • ناشناس ارسالی در

    توی این شرایط حتی یه آدم بی سواد هم می‌تونه تشخیص بده که نباید عرضه اولیه وارد بازار کنند

  • ب ارسالی در

    خدا لعنت کنه و ریشه تان را حذف کند از ما ل مردم خودتان به یغما می بریدخاک برسرتان

  • ناشناس ارسالی در

    سلام دوستان عزیزمنم مثل شما گول خوردم ۴۲ سال که گول خوردیم اینهاخوب میدانند ما نا دانیم همه بالادستها دزدن هیچ کاریش نمیشه کرد...پدرخانواده وقتی دزد بشه ...بدون ک ه چه خبر

  • ناشنای ارسالی در

    سلام ..نگران نباشید ۴۲سال سرکاریم اسلام همینه که ما دنبالش بودیم ناب محمدی همینه...روپیشونی سیاه شدن همینه...آخون جماعت درس دین داری همین....بورس هم هنینه مرغ همینه روعن شکر قند ...ماشین......وووووووهمینه.....بعدا بگیدمرگ بر آمریکاه .....آمریکا کجاست

  • ناشناس ارسالی در

    مناسفم خاک برسر ما شد...همه چیزراازما گر فتن..

  • ناشناس ارسالی در

    بابا شب عید سور رو سات عید خودشون فراهم به فکر ما بد بخت بیچاره ها نیستند که ت و مستعجری داریم جون می دیم با این گرونیی

  • ناشناس ارسالی در

    لعنت ابدی برعاملان بدبختی مردم

  • ناشناس ارسالی در

    قیمتها هنوز ٣٠ برابر نسبت به اواخر سال ٩ ٨ بالاست .

  • ناشناس ارسالی در

    شعر تحویل مردم ندید حق و مال مردم را بهش ون برگردونید،

  • سعید ارسالی در

    این کارشناس آشغال چرا 6 ماه پیش این حرف مفت نزد

  • ناشناس ارسالی در

    اینا اینا باور کنید هر کلمه زشت و نامس ندی را که پیدا کردم بنویسم دیدم حیف این کلمه که رو اینها بذاری
    فقط روز ا نتخاب نعلوم میشه من نیستم

  • ناشناس ارسالی در

    روحانی مادرت به عزات بشینه به حق جواد ال ایمه

  • ناشناس ارسالی در

    خدالعنتتوووووون کنه دزداییییییی کثیف بیش رفا

  • ایمان ارسالی در

    اون دهن گشادتو ببند اقای کارشناس ۲ زاری پلشت . همه صف فروش بستن . چطور مردم بفرو شن برن اون کوفتی و که میگی بخرن . ۴۰ سال ه هر کی از راه رسید یه حرف مفت زد و زد ت و سره ملت مسلمان . تو هم حرف بزن . بزرگت ری و کارشناسی کن . همتون دستتون تو یه کا سه هست . همتون دزدید . شما نو پاها بدتری د .

  • ناشناس ارسالی در

    گم شید کثافتای آشغال دزد ،دراین قمارخونت ونو گل بگیرین ،نجس ترازشماها هیج جای دنی ا خدا خلقت نکرده .

  • کریم محمدیاری ارسالی در

    کارشناس های عزیز روز اول مردم را آگاه می کردند نه الان که همه توی ضرر هستیم چرا و قتی حرفی میزنند بر عکس از آب میاد

  • ناشناس ارسالی در

    اینا نونشونو میزنند تو خون مردم و میخورن

  • محمد ارسالی در

    یک شخص دلسوز که متخصص هست میگفت تمام کارهایی که دولت برای بورس بایدانجام دهد انجام نمیدهد وبالعکس ودولت تمام تمرکزش راگذاشته روی دلاروتلاش میکند دلار ارزان نشود وباعث همه ضرروزیان مردم شده ایندفعه باید رفت دم ریاست جمهوری وتخم مرغ گندیده زدتوسرشون

  • ناشناس ارسالی در

    یعنی خاک عالم تو سرتون مسولین بی شرف حروم خور

  • جهان بخش ارسالی در

    ⛔⛔⛔
    اینها همون کارشناسانی هستند که تا قبل از شروع ریزش میگفتند امسال سال ط لایی تاریخ بورس هست و شاخص به ۸میلیون می رسه و...
    پس از شروع ریزش هم میگفتن د فردا برمیگرده پس فردا برمیگرده ...

  • امیر ارسالی در

    لعنت بهتون که ما رو به این روز آوردین تکلیف سرمایه های بر باد رفته ما چی میشی بیاید جوابگو باشید بیش از 50 درصد ضرر دیگه چقدر باید تحمل کنیم. لعنت به اون روزی که دام برای مردم انداختین و گفتید وارد بورس شوید

  • طاها ارسالی در

    خدا لعنت کنه حسن روحانی تابستون وقتی دهن کثیفش باز کرد و هی مردم تشویق کرد ب سرمایه گذاری پول کم آورده بود جیب دولت خالی کرد با وزیراش رسید ب ملت خدا ب خواری بکشونه خودت ووزیرات رو .خیر نبینین

  • طاها ارسالی در

    من نمیدونم براساس چ دینی اینطور همه جور دارن مردم رو می چاپونن انصافا از خدا نمیترسید چ بلاهای ک سر مردم آوردین .هرچند ایرانی ها حقشونه هرکه میاد رییس جمهور یا نماینده بشه فقط باید ۴سال باشه چون ۴سال بعدی فقط دزدی میکنن برا هفتاد پشتشون جمع میکنن ک کم نیارن .خدایا کجایی بلایی ک سر قوم نوح آوردی سرشون بیاری تا درست بشن

  • مالباخته ارسالی در

    این نظام دین سالاری ومردم سالاری بود. ار ه رتست میگید. توهیچ کشوری پدرسوخته ترو ب یشرف ترازشما پیدانمیشه. همه چی زیر آون ع با وعمامه پنهان شده خدا لعنت کنه باعث وب انیشو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها