|
کدخبر: 155284

بورس بازان در روزهای منفی چه کنند؟

در حالی که متولیان بازار سرمایه با تغییرات مداوم در تغییرات به دنبال بهبود شرایط هستند، اما بازار کماکان روند منفی خود طی ماه‌های اخیر را حفظ کرده و توجهی به تصمیمات، تغییرات و پیش‌بینی‌ها ندارد.

بورس بورس بازان در روزهای منفی چه کنند؟

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار امیدوار بودند که جایگزینی دهقان‌دهنوی به‌ جای قالیباف‌اصل، تغییر قوانین و ایجاد ثبات در نرخ ارز بتواند پایانی برای نوسانات شاخص بورس باشد.

چندی پیش علی دهقان‌دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از تغییر دامنه نوسان توسط شورای عالی بورس خبر داد و گفت مقرر شده تا دامنه نوسان خرید و فروش سهام از ۲۵ بهمن ماه از منفی دو تا مثبت ۶ درصد تغییر کند. پس از این خبر مهم انتظار می‌رفت با اعمال تغییرات جدید در بازار سرمایه، شاخص در مسیر صعود قرار بگیرد اما بازار کماکان روند منفی خود را حفظ کرده و بیشتر روزها را با رنگ سرخ سپری می‌کند به طوری که شاخص کل بازار سرمایه روز شنبه 2 اسفندماه در حالی که در ساعات ابتدایی معاملات تا یک میلیون و ۲۴۱ هزار واحد صعود کرده بود نتوانست به روند صعودی خود ادامه دهد و در نهایت به رقم یک میلیون و ۲۳۲ هزار واحد رسید و به بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران دامن زد. البته در میان ناامیدی سهام‌داران، هستند کارشناسانی که نوید شرایط بهتر در روزهای پیش‌رو را می‌‌دهند. بر اساس گزارشی از گسترش هومن عمیدی، یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگویی با اشاره به وضعیت بازار سرمایه در روزهای آتی گفته است:‌ «با توجه به شرایط حاکم در بازارهای موازی و تثبیت قیمت دلار در کانال ۲۵ هزار تومان پیش‌بینی می‌شود که کف شاخص بورس و قیمت سهام در همین محدوده‌ها باقی بماند و دیگر شاهد افت سنگین شاخص‌ها نخواهیم بود.»

همایون دارابی نیز یکی دیگر از کارشناسان بورسی درخصوص وضعیت بازار گفته است: «خروج این روزهای نقدینگی از بورس کاملا طبیعی است. او درمورد وضعیت این روزهای بورس معتقد است؛ هر ساله با نزدیک شدن به اسفند ماه با کمبود نقدینگی روبه‌رو می‌شویم و شاهد خروج نقدینگی از بازار سرمایه هستیم و این موضوع یکی از دلایلی اصلی ریزش‌های شاخص بورس در چند روز گذشته بوده است. در ماه‌های پایانی سال اغلب صندوق‌های تامین اجتماعی که نیاز به نقدینگی بیشتری دارند، اقدام به خروج نقدینگی از بازار می‌کنند و بازار به سمت تعادل نسبی پیش می‌رود. اکنون به هیچ عنوان نمی‌توان به صورت شفاف درمورد آینده بازار صحبت کرد زیرا متغیرهای زیادی از نظر مسائل سیاسی و اقتصادی در بازار وجود دارد که هر یک از آنها بر روند بازار تاثیرگذار خواهند بود. اما سهامداران با انتخاب سهم‌های مناسب با نگاه بلندمدت، بهترین بازارگردان برای سهم خود خواهند بود.»

منبع: ابتکار
  • ناشناس ارسالی در

    دلار گران بشه مثل تابستان ، بورس سقوط می کنه.دلار پایین بیاد ، باز هم بورس منفی و نزولی میشه .معلوم نیست که این بورس کِی میخواد سبز و صعودی بشه!!!!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    لعنت خدا بر پدر و مادر تان دردهای بی شرف

  • ناشناس ارسالی در

    شما هم دزد پول مردم هستید هم دزد ایمان م ردم

  • ناشناس ارسالی در

    شما حرامی هستید

  • ناشناس ارسالی در

    شما ها برادران بن لادن هستید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها