|
کدخبر: 152293

هیجان منفی بورس

بورس امروز را هم در مدار منفی آغاز کرده است. به طوری که طی ساعت اول معاملات شاخص کل ۲۵ هزار واحد (معادل ۲.۲ درصد) و شاخص هم‌وزن هم ۱.۱ درصد ریزش داشته است.

بورس هیجان منفی بورس

این افت‌های بورس در حالی است که دیروز در جلسه هیات مدیره سازمان بورس با دهقان دهنوی ۸ مصوبه مهم برای حمایت از بازار تصویب شد. افزایش ضریب اعتبار خرید سهام از ۴۵ به ۶۰ درصد و اجازه به صندوق توسعه بازار سرمایه که تا سقف سه هزار میلیارد تومان نسبت به تأمین مالی از طریق انتشار اوراق اختیار فروش تبعی سهام اقدام کند، دو مورد از این تصمیمات بودند. این موارد قرار است امروز در جلسه شورای‌عالی بورس مورد بررسی قرار گیرند.

طی ۴۵دقیقه اول معاملات امروز ارزش معاملات خرد ۳۱۰۰ میلیارد تومان بود. خودروسازها، فلزات و سیمانی‌ها صنایعی هستند که تا اینجای کار بیشترین ارزش معاملات را داشته‌اند. در بین نمادها هم پالایشی یکم، شستا، شپنا و دارا یکم بیشترین ارزش معاملات را داشته‌اند.

به نظر می‌رسد یک دلیل مهم این که ارزش معاملات در سطوح چندان بالایی قرار نگرفته صف‌های فروش سنگین نمادها باشد. به طوری که در ساعت ۹: ۴۵ صبح امروز حدود نیمی از نمادها با صف فروش مواجه بودند. در این میان ارزش صف‌های فروش این نمادها به حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است. در سمت مقابل هم ۹ درصد نمادها صف خریدهایی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان را تجربه می‌کنند.

طبق معمول روزهای اخیر، حقیقی‌ها باز هم در سمت فروش سهام فعال شده‌اند. به طوری که طی ۴۵ دقیقه نخست معاملات امروز خالص فروش حقیقی‌ها به بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است. به عبارتی دیگر با توجه به ارزش معاملات، درجه حمایت حقوقی‌ها در اوایل بازار امروز به حدود ۲۰ درصد رسیده است.

منبع: بورسان
  • ابالفضل ارسالی در

    آتش بیافته به زندگی کسانی که به زندگی مر دم آتش زدند وخود را از معرکه کنار کشیدن ومردم را درباتلاق به حال خود رها کردند.< br /> خدا نگذره که انسانهای بی پناه را ت یغ زدن ودستمان هم به هیچ جانمیرسه وکسی ه م فریاد رس نیست!
    هرروز هم با دروغ ودونگ به امید حمایت مردم را امید واهی می دهند!خدایا به حرمت خانم فاطمه زهرا(س) تق اص بی پناهان مظلوم ومال باخته را از ظالم ان بگیر وباختن را به آنها بچشان الهی آمی ن.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها