|
کدخبر: 151203

مدیریت جدید بورس به ‌دنبال استقلال بازار سرمایه است

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی با اشاره به برنامه‌های مدیریت جدید سازمان بورس گفت: ارتقای جایگاه و مشارکت این سازمان در هیأت ها و تصمیمات اقتصادی و برنامه‌ریزی از جمله برنامه‌های این دوره مدیریتی سازمان بورس است.

بورس مدیریت جدید بورس به ‌دنبال استقلال بازار سرمایه است

غلامرضانوری قزلجه با اشاره به نشست صبح امروز (یکشنبه، ۱۲ بهمن ماه) فراکسیون مستقلین ولایی مجلس یازدهم، با حضور محمدعلی دهقان دهنوی رئیس جدید سازمان بورس کشور، گفت: در این جلسه اعضای فراکسیون ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و ادای احترام به شهدا و امام شهیدان، نقطه نظرات و دغدغه های خود در خصوص بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار را بیان کردند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهم موارد مطرح شده در این جلسه، اظهار داشت: لزوم ساماندهی بورس و جلوگیری از متضرر شدن مردم، لزوم بازگرداندن اعتماد عمومی به بازار سرمایه و کنترل بیشتر بخش دولتی و شرکت های دولتی و شبه دولتی حاضر در بورس و تقویت هرچه بیشتر نقش بخش خصوصی واقعی و تعاونی در بورس از مهم ترین موارد مورد بحث بود.

وی افزود: در ادامه این نشست دهقان دهنوی در پاسخ به اظهار نظر نمایندگان اعلام کرد سیاست های راهبردی مدیریت جدید در بورس به سمت استقلال آن و تقویت حضور و اعمال مالکیت و مدیریت بخش خصوصی و تعاونی است.

نوری قزلجه ادامه داد: مدیریت جدید سازمان بورس اقبال مردم نسبت به بورس و بازار سرمایه را یک فرصت برای رشد اقتصادی و شفافیت می داند و تمام تلاش خود را برای حضور مردم و سرمایه های مردمی در بورس با بسترسازی مناسب تر برای توجیه پذیر بودن این سرمایه گذاری ها از منظر اقتصادی و از طریق حضور مداوم و بلندمدت آنها خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: همچنین موضوع مسئولیت پذیری ناشرین سهام بعد از فروش به طور جدی در بورس دنبال خواهد شد و جایگاه ناظری و داوری سازمان بورس بیش از پیش مورد توجه است.

نوری قزلجه اضافه کرد: رئیس جدید سازمان بورس از مجلس خواست در سیاست گذاری های اقتصادی و تعیین مقررات برای صنایع کشور، توجه ویژه به سهامداران و ارزش دارایی های آنها در بازار را مورد عنایت قرار دهند.

وی تصریح کرد: شاخص بورس از تصمیمات و اتفاقات سیاسی در حوزه داخلی و بین المللی نیز متأثر می شود و امید است این اتفاقات در جهت بهبود شرایط اقتصادی کشور پیش رود.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس یازدهم در پایان خاطرنشان کرد: ارتقای جایگاه سازمان بورس و مشارکت این سازمان در هیأت ها و تصمیمات اقتصادی و برنامه ریزی از جمله برنامه های این دوره مدیریتی سازمان بورس است.

در این جلسه آقایان ابراهیمی و حسینی از معاونان سازمان بورس و شهروز برزگر مدیرکل امور مجلس وزارت اقتصاد نیز حضور داشتند.

 

منبع: خانه ملت
  • ناشناس ارسالی در

    علی رغم تحمیل برجام بر ایران و گرفتن تعه دات غیر عادلانه و خسارت محض از طرف ۵+ ۱، اکنون خب مسلم است کسی که ابتدا با حماقت برجام را غیر قانونی ترک کرده باید با عذ ر خواهی از جامعه بین الملل برگردد و خسار ت ۵ سال گذشته را نیز پرداخت و جبران کند

  • ناشناس ارسالی در

    می دانید چرا بورس ایران روی خوش نمی بیند ؟
    ۱ زیرا بخشی از حقوقی و بازارگردا ن ها انسانیت ندارند بی سواد هستند دزد هس تند، به سود نوسانگیری عادت کرده اند و به شکلی ادعای غرور و شادی می کنند که مثلا امروز چند نوبت نوسان گرفتند
    ۲ بخش ی از حقوقی و بازارگردان با مافیای قدرت و اقتصاد هماهنگ و رانتی اقدام می کنند
    ۳ سهامداران هم طی ماه های گذشته به تج ربه هایی دست یافته اند که روزهای یکشنبه اگر شنبه بازار مثبت بود باید اول بازار ع رضه کنند و روز دوشنبه تقاظا
    ۴ همیش ه چون روز یکشنبه روز تعطیل جهانی است بور س ایران شنبه متعادل یکشنبه به مشکل بر می خورد و باید تعطیل رسمی بورس یکشنبه باشد و همراه بازار جهانی تنظیم شود
    ۵ ب ازار سهام ایران غیر حرفه ای و خصوصا امسا ل سهامدارانی به میدان آمده اند که دارند کار آموزی و آزمون و خطا می کنند
    ۶ مسئولین هم مرتب با دخالت های بی موقع و س یاسی سعی می کنند از سهامداران سواری بگیر ند و هزینه بازی سیاسی آنها بدوش ملت و سه امداران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها