|
کدخبر: 147945

پیش بینی وضعیت بورس تا انتخابات ۱۴۰۰

یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: انتظار می‌رود صنایع کوچکی که از لحاظ بنیادی در وضعیت مساعدی قرار دارند، مورد توجه بازار در ماه‌های آتی قرار گیرند.پیش‌بینی می‌شود که در برهه کنونی شاخص از رقم ۱٫۲ میلیون واحدی عقب‌تر و سقف ۱٫۵ میلیون واحدی جلوتر نرود و تا انتخابات ریاست جمهوری این مسیر ادامه دار باشد.

بورس پیش بینی وضعیت بورس تا انتخابات ۱۴۰۰

حامد مددی، کارشناس بازار سرمایه در تحلیلی اظهار کرد: یکی از دلایل فروش سهام در بازار مرتبط با شیوه نامه فولادی بود که برطرف شد. اکنون نیز ریسک‌های مرتبط با کاهش قیمت دلار را می‌توان به‌عنوان عامل دیگری مطرح کرد که شرکت‌های صادرات‌محور از جمله فولادی‌ها و سایر شرکت‌های وابسته به نرخ دلار در محاسبات خود مورد ارزیابی قرار می‌دهند. این قبیل شرکت‌ها پیش‌بینی‌هایی مبنی بر تداوم افت بیشتر نرخ دلار دارند. خیلی از شرکت‌ها در صورت‌های مالی ۳ ماه اخیر دلار را بالای ۲۲ هزار تومان ارزیابی کردند، در حال حاضر نیز بازار چنین احتمالی می‌دهد که دلار به ارقامی کمتر از ۲۰ هزار تومان نیز بازگردد که این اتفاق منجر به کاهش سودآوری شرکت‌ها نیز می‌شود.

با این حال از طرف بازارهای موازی هنوز نقدینگی به سمت بورس منتقل نشده است و احتمال ماجراجویی ترامپ در منطقه همچنان وجود دارد و این نگرانی که موجب افزایش ریسک سیستماتیک شده در فضای معاملاتی بازار مشاهده می‌شود. بنابراین نهایت تا اوایل بهمن با روی کار آمدن بایدن و مشخص شدن نرخ دلار توام با حذف ریسک سیستماتیک شرایط بهبود پیدا می‌کند.

رویکرد کاهش تورم و ورود به فضای رکودی در کشور ذهنیتی ایجاد می‌کند مبنی بر اینکه همانند دوره‌های گذشته احتمالا بازار سهام وارد یک خواب زمستانی شود. انتظار می‌رود صنایع کوچکی که از لحاظ بنیادی در وضعیت مساعدی قرار دارند، مورد توجه بازار در ماه‌های آتی قرار گیرند. پیش‌بینی می‌شود که در برهه کنونی شاخص از رقم ۱٫۲ میلیون واحدی عقب‌تر و سقف ۱٫۵ میلیون واحدی جلوتر نرود و تا انتخابات ریاست جمهوری این مسیر ادامه دار باشد.

منبع: دنیای اقتصاد
  • ناشناس ارسالی در

    یعنی روحانی بعد از ۸ سال به این درک و بل وغ و شعور نرسیده که سکوت کند و بی جهت اق تصاد را بهم نزند چرا باید سهامداران را خ رد و نابود کند مگر عقده ای هستی و پدر کش تگی با ملت داری ادامه بدهی مردم هم ساکت نخواهند نشست بعد از دوران ریاست جمهوری ب ه عاقبت بد تر از بنی صدر گرفتار خواهی شد پس ملت را رعایت کن

  • ناشناس ارسالی در

    الان همه سهامداران آرزو می کنند فرصتی فر اهم شود تا از بورس خارج شوند و در ظاهر ح ق دارند غافل از اینکه ارزش واقعی سهام ان ها خیلی بیشتر و چند ده برابر است اما چون کوتاه مدت فکر می کنند مجبور هستند با ۹۰ درصد ضرر خارج شوند و باز افراد جدید در این قیمتها وارد می شوند تا قیمت برسد به نقطه ۳۰ درصد زیر عرضه اولیه به عنوان مثا ل سهم شتران در مرداد ماه ۴۹۰۰ تومان امرو ز به ۷۰۰ تومان رسیده و این ریزش ادامه دا رد یعنی الان زیر عرضه اولیه است و هنوز ک سی تمایل به خرید ندارد، آیا شرکت منفجر ش ده، زلزله آمده آیا قیمت محصولات و تولید کاهش یافته نه جانم نوعی اخلال گری اقتصاد ی سازماندهی شده برای کنار زدن مردم و سها مداران و بدست گرفتن اختیارات شرکت با تما م مالکیت عمده سهام بدون امکان محاکمه افر اد خاطی، و با سوء استفاده ابزار قانون بو رس امکان محاکمه فراهم نیست یعنی به روش ن وین کلاهبرداری با کمک و همکاری سهوی سهام داران این هدف سیستماتیک تامین گردیده است

ارسال نظر