|
کدخبر: 145400

۹ افزایش سرمایه جدید در بورس

۹ افزایش سرمایه جدید در بازار سهام را بشناسید.

کفرا با عنایت به مجوز افزایش سرمایه با شماره مجوز DPM-IOP-۹۹A-۰۰۸ مورخ ۱۳۹۹/۰۲/۰۹و بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده ۱۳۹۹/۰۲/۳۰ با توجه به افزایش سرمایهُ شرکت از مبلغ ۳۷۲،۸۸۶ میلیون ریال به‌مبلغ ۸۰۰،۰۰۰ میلیون ریال، تعداد ۲۱۵،۹۸۷،۳۳۷ سهم با توجه به حق تقدم استفاده شده توسط سهامداران فعلی، و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه بدین وسیله تعداد ۲،۸۳۸،۹۰۹ سهم ۱۰۰۰ ریالی

شتران سرمایه را ثبت کرد با عنایت به مجوز افزایش سرمایه به شماره مجوز DPM-IOP-۹۹A-۱۰۹ مورخ ۱۳۹۹/۰۶/۲۴ بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۰۹ افزایش سرمایۀ شرکت از مبلغ ۴۴،۰۰۰،۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۷۵،۰۰۰،۰۰۰ میلیون ریال ( از محل سود انباشته مبلغ ۱۱۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال، از محل اندوخته مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال، ) در تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

افزایش سرمایه در مادیرا تصویب شد

فارس با عنایت به مجوز افزایش سرمایه به شماره مجوز DPM-IOP-۹۴A-۰۷۳ مورخ ۱۳۹۴/۰۷/۲۶ بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۳۰ افزایش سرمایۀ شرکت از مبلغ ۱۴۳،۵۰۰،۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۲۸۷،۰۰۰،۰۰۰ میلیون ریال ( از محل سود انباشته مبلغ ۹۰۳۰۹۴۵۵ میلیون ریال، از محل اندوخته مبلغ ۵۳۱۹۰۵۴۵ میلیون ریال، ) در تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

سصفها گزارش توجیهی هیات مدیرة به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال به مبلغ ۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی که در تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۰۸ به تصویب هیات مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شد. افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی سصفها مورد تایید حسابرس قرار گرفت.

مهم برای شبهرن پیشنهاد هیات مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه از مبلغ ۲.۶۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱۳.۰۰۰ میلیارد ریال از محل تجدید ارزیابی (زمین) و سود انباشته.

دی و شفاف‌سازی افزایش سرمایه: پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر لغو و یا رد افزایش سرمایه بانک دی به استحضار می‌رساند موضوع افزایش سرمایه بانک دی بر اساس گزارش توجیهی مورد تایید حسابرس و بازرس قانونی، در حال پیگیری از مراجع نظارتی ذیربط منجمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار می‌باشد که به محض نهایی شدن و وصول نتایج، مراتب از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی می‌گردد.

افزایش سرمایه ۴ هزار میلیاردی تامین سرمایه امین

 سرمایه شرکت تامین سرمایه امین ۵۷ درصد افزایش می‌یابد. معاون مالی و توسعه سازمانی این شرکت با اعلام این خبر گفت: بر این اساس سرمایه شرکت به رقم ۱۱ هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

ولی‌اله ولی‌نیا افزود: این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی انجام می‌شود و سرمایه شرکت از ۷ هزار میلیارد ریال به ۱۱ هزار میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: افزایش سرمایه مذکور برای بهبود ساختار مالی و نسبت کفایت سرمایه در راستای توسعه فعالیت‌ها، افزایش سودآوری شرکت و حفظ و ارتقای جایگاه رقابتی شرکت در صنعت و همچنین مدیریت بهینه ریسک‌های ناشی از فعالیت شرکت انجام می‌شود.

معاون مالی و توسعه سازمانی امین با بیان اینکه انتشار اوراق شرکتی و تامین مالی از بازار سرمایه جای خود را در روش‌های تامین مالی شرکت‌ها باز کرده است، تصریح کرد: درخواست‌ها برای تامین مالی از طریق انتشار اوراق شرکتی افزایش یافته است و با این افزایش سرمایه، سقف اوراق قابل انتشار شرکت حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد که این امر با توجه به ماهیت فعالیت‌های شرکت به افزایش درآمد و سودآوری پایدار شرکت منتج می‌شود.

ولی‌نیا با اشاره به روند مثبت سودآوری در شرکت تامین سرمایه امین افزود: سود خالص شرکت در سال مالی منتهی به پایان شهریور ۹۹ معادل ۷۶ درصد بیش از سود خالص سال مالی قبل بوده است که می‌توان گفت با توجه به استمرار درآمد حاصل از کارمزد بازارگردانی اوراق و نیز کارمزد تعهد پذیره‌نویسی اوراق جدید در دست انتشار، روند مثبت افزایش سودآوری شرکت در سال مالی جاری هم ادامه دارد.

وی افزود: برای افزایش سقف دارایی‌های تحت مدیریت در صندوق‌های امین تا ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اقدام شده که انعطاف نقدینگی و مدیریت اوراق تحت بازارگردانی را به نحو مطلوبی به همراه خواهد داشت.

ولی نیا در پایان از برنامه‌های شرکت برای انتشار اوراق جدید دیگر هم خبر داد و گفت: برنامه‌های متعددی در دست بررسی است که بعد از نهایی شدن، اطلاعات آن از طریق سامانه کدال اطلاع‌رسانی می‌شود.

منبع: دنیای بورس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها