|
کدخبر: 142663

معاملات مشکوک ۱۵ نماد در بورس

در روز رشد ۳۱ هزار و ۵۲۷ واحدی شاخص، تداوم حضور قدیمی‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری حاضر در بورس، چهار سرمایه‌گذاری دیگر به همراه ۱۰ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

بورس معاملات مشکوک ۱۵ نماد در بورس

در جریان معاملات نخستین روز کاری این هفته، بازار متعادل آغاز به کار کرد به طوری که با بهبود تقاضا در نهایت نماگر بازار با رشد ۳۱ هزار و ۵۲۷ واحدی و ورود به کانال یک میلیون و ۴۴۴ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۱۲.۱ و ۵.۲ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به‌دست شد و بیشترین حجم معاملات به گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، ایران خودرو، سایپا، بانک پارسیان به همراه بانک تجارت با داد و ستد بیش از ۸۴۲، ۷۸۱، ۷۷۲، ۶۱۹ و ۵۹۸ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۱۸ تا چهار برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته‌اند.

در صدر این فهرست، شرکت باما حاضر در بازار اول معاملات بورس با رشد ۲۰.۲ درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۱۹۸.۵ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت‌های افرانت، خاک نسوز استقلال آباده، لوازم خانگی پارس، بیمه اتکایی ایرانیان، بهاران گلبهار خراسان، سرمایه‌گذاری نیروگاهی ایران، سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج‌فارس، سرمایه‌گذاری ملی (قدیمی‌ترین سرمایه‌گذاری حاضر در بورس)، سرمایه‌گذاری توسعه شمال، سرمایه‌گذاری توکافولاد، سیمان فارس، روز دارو، به پرداخت ملت و توزیع داروپخش مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور قدیمی‌ترین سرمایه گذاری، چهار شرکت سرمایه‌گذاری دیگر به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها