|
کدخبر: 141535

در عرضه اولیه بزرگ بورس به هر نفر چقدر سهام می‌رسد؟

اپال یکی از بزرگ‌ترین عرضه اولیه‌های امسال بورس تهران است. در عرضه اولیه اپال به هر معامله‌گر چند سهم می‌رسد؟

بورس در عرضه اولیه بزرگ بورس به هر نفر چقدر سهام می‌رسد؟

ساعتی پیش بالاخره آگهی عرضه اولیه شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس برای عرضه در روز چهارشنبه منتشر شد. در عرضه اولیه اپال قرار است ۱۳ درصد این شرکت عرضه شود که در این میان ۱۰.۸ واحد درصد سهم معامله‌گران حقیقی و حقوقی است و ۲.۲ درصد هم سهم صندوق‌های سرمایه‌گذاری.

طبق آگهی عرضه اولیه اپال، روز چهارشنبه قرار بر عرضه ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون سهم این نماد در بورس تهران برای معامله‌گران حقیقی و حقوقی است. با توجه به میزان مشارکت عرضه اولیه‌های اخیر بورس تهران که با افت یک میلیونی نسبت به دوران رشد پرشتاب بورس به حدود ۴.۵ میلیون نفر رسیده، به نظر می‌رسد احتمال مشارکت بیش از ۵ میلیون نفری در این عرضه اولیه کم باشد.

به همین ترتیب با فرض مشارکت ۵ میلیونی در این عرضه اولیه به نظر می‌رسد به هر کد معاملاتی حداکثر حدود ۴۳۰ سهم تعلق یابد. با توجه به حداکثر قیمت ۱۴۸۰ تومانی هر سهم اپال می‌توان گفت به هر معامله‌گر احتمالا چیزی حدود ۶۵۰ هزار تومان سهام تعلق یابد که این عدد اپال را تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین عرضه اولیه‌های بورس در سال ۹۹ می‌کند.

 پیش‌تر بعد از ظهر امروز هم محمد عزیزاللهی، رئیس هیات مدیره سپیدار سیستم آسیا، هم خبر از عرضه اولیه کوچک این شرکت در فرابورس داده بود. به این ترتیب در صورت عرضه سپیدار سیستم این هفته هم شاهد دو عرضه اولیه در بازار سهام خواهیم بود.

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها