|
کدخبر: 136062

بورس در تعطیلات پیش‌ رو چگونه خواهد بود؟

آغاز تعطیلی فراگیر از هفته آینده، تلاش مجموعه حاکمیت برای بهبود بازار سهام، حمایت مجموعه حاکمیت از بورس، نزولی شدن بازارهای مالی رقیب بورس و کاهش نااطمینانی با انتشار اخبار متعدد درباره واکسن کرونا هرکدام سیگنال‌های مثبتی برای بازار سهام در هفته آینده محسوب می‌شوند.

بورس بورس در تعطیلات پیش‌ رو چگونه خواهد بود؟

در آبان ماه امسال هرچند بازار سهام بازدهی منفی دو درصدی داشت اما همین بازدهی هم بهترین بازدهی بین بازارهای مالی محسوب می‌شود. از سوی دیگر در هفته اخیر بعد از مدت‌ها بازدهی مثبت بورس دو رقمی شد و از دیگر بازارها پیشی گرفت. آیا در هفته آینده هم بورس بازدهی مثبت خواهد داشت؟

سیگنال‌های مختلفی برای بورس هفته آینده قابل مشاهده است.

تعطیلی فراگیر شاید مهم‌ترین اتفاق هفته آینده باشد. با این اتفاق بازارهای رقیب بورس یعنی طلا و ارز تعطیل هستند اما بورس همچنان مشغول به فعالیت خواهد بود.

از سوی دیگر قوه مقننه نیز مثل قوه مجریه در چند وقت اخیر برای بهبود بازار سهام تلاش‌هایی داشته است.

رئیس مجلس بیان اینکه مشکلات بازار سرمایه را به برخورد قضایی نمی‌توانیم حل کنیم، تاکید کرد: تعارض منافع که در سطوح و لایه‌های مختلف وجود دارد مانع اصلی حل مشکلات بورس است و باید حل شود.

علاوه بر این، از سوی قوه مجریه نیز اظهارات حمایتی همچنان ادامه دارد.

وزیر اقتصاد و امور دارایی در حاشیه جلسه هیات دولت در چهارشنبه با بیان اینکه شرایط بازار سرمایه بهتر می‌شود، گفت: بازار سهام طبیعت یک روندی دارد که به نظر من با نوع تصمیماتی که اخیراً در شورای‌عالی بورس گرفتیم یکسری از عوامل محرک تقاضا هست را به جریان انداخته و تقویت کردیم.

فرهاد دژپسند همچنین در هفته اخیر گفت بورس مورد حمایت حکومت است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز با اشاره به مصوبه‌های جدید شورای‌عالی بورس به تاسیس شرکت‌های تامین سرمایه با مجوز بانک مرکزی تاکید کرد و گفت: این اتفاق می‌تواند منجر به توسعه نهادهای مالی و نیز تنوع خدمات قابل ارائه در بازار سرمایه شود.

در کنار این اخبار، اخبار متعدد درباره واکسن‌ کرونا نیز نااطمینانی‌ها در بازارها را کاهش داده که خود می‌تواند سیگنال مثبتی برای بازار سهام باشد. رئیس اتاق مشترک ایران و سوئیس گفته است: واکسن کرونا احتمالا تا تابستان به ایران می‌رسد.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت هم بیان کرده است: به زودی پنج هزار مرکز بهداشتی، از مردم تست رایگان کرونا می‌گیرند و به مبتلایان داروی رایگان می‌دهند.

دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله کرونا نیز ضمن تشریح جزییات روند صدور مجوز کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا، گفت: ما اگر بخواهیم قول واکسیناسیون جمعی را به مردم کشورمان بدهیم احتمالا مهر ماه سال ۱۴۰۰ است.

از سوی دیگر همزمان با انتشار این اخبار دو بازار طلا و دلار نیز روندی نزولی به خود گرفته‌اند که شاید این هم سیگنال مثبتی برای بازار سهام محسوب شود که نقدینگی مردم سمت بازار سرمایه حرکت کند.

 

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها