|
کدخبر: 135113

ممنوعیت جدید بورس را نجات می‌دهد؟

رئیس سازمان بورس گفت: همه ناشرین مکلف به ایجاد یا استفاده از عملیات بازارگردانی هستند و ممکن است ناشرانی که از تکالیف خود سرباز زنند، پذیرش آنها در بورس و فرابورس لغو و صلاحیت حرفه‌ای مدیران سلب شود.

بورس ممنوعیت جدید بورس را نجات می‌دهد؟

حسن قالیباف اصل با تاکید بر اینکه در دنیا نهادهای ناظر بازار سرمایه وظایف مشخصی از جمله ایجاد بازاری کارا و شفاف، حمایت از حقوق سرمایه گذاران، مقررات‌گذاری و نظایر آن را بر عهده دارند، اظهار کرد: در کشورمان نیز طبق قانون بازار اوراق بهادار بیشتر این وظایف بر عهده سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر بازار سرمایه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برای حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران و وجود یک بازار کارا، نقدشوندگی یکی از اصل‌های بسیار مهم تلقی می‌شود، گفت: بازارگردانی یکی از مسیرهای نقدشوندگی، مدیریت هیجان و نوسانات بازار است. بازارگردان‌ها سمت عرضه و تقاضای بازار را تقویت می‌کنند و اوراق بهادار را در بین فروشندگان و خریداران جابه‌جا می‌کنند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: از جمله مزیت‌های بازارگردانی می‌توان به افزایش نقدشوندگی، کنترل نوسانات قیمت اوراق بهادار و کاهش هزینه‌های معاملاتی اشاره کرد. البته بازارگردان‌ها با انجام تعهدات، عایدی نیز کسب می‌کنند.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر