|
کدخبر: 134422

نشانه امید در بورس

شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت از ابتدای هفته ریزشی بود تنها در روز چهارشنبه با روند مثبت کار خود را به پایان رساند.

بررسی هفتگی شاخص بورس و اوراق بهادار نشان می‌دهد که شاخص از ابتدای هفته روند ریزشی داشته است و تنها آخرین روز هفته را سپز پوش به پایان رسانده است.

شاخص اولین روز هفته شاخص را با روند نزولی آغاز کرد و با ریزش بیش از ۲۸ هزار واحدی در تاریخ ۱۷ آبان ۹۹ به پله یک میلیون و ۲۶۲ هزار واحدی رسید؛ فرابورس نیز با با اُفت بیش از ۲۷۳ واحدی به پله ۱۵ هزار و ۸۹۱ واحدی بازگشت.

دومین روز هفته نیز روند شاخص کاهشی بود و با اُفت بیش از ۲۲ هزار و ۴۰۱ واحدی به پله یک میلیون و ۲۴۰ هزار واحدی رسید. شاخص فرابورس نیز همچنان نزولی بود و با کاهش بیش از ۲۷۳ واحدی به پله ۱۵ هزار و ۶۱۷ واحدی رسید.

شاخص در معاملات ۱۹ آبان ماه همچنان در مدار نزولی باقی مان و با ریزش ۲۵ هزار واحد دیگر به پله یک میلیون و ۲۱۵ هزار واحدی رسید.

شاخص فرابورس نیز بدون تغییر رویه مسیر نزولی را طی کرد و با اُفت بیش از ۱۳۴ واحدی به پله ۱۵ هزار و ۴۸۳ واحدی رسید.

بازار سرمایه در روز سه شنبه ۲۰ ابان ماه با ریزش کمتری روبرو شد و با اُفت ۳ هزار واحدی در پله یک میلیون و ۲۱۱ هزار واحدی قرار گرفت؛ شاخص فرابورس، اما روند صعودی به خود گرفت و با رشد بیش از ۳۱ واحدی به پله ۱۵ هزار و ۵۱۵ واحدی دست یافت.

در آخرین روز معاملاتی هفته در تاریخ ۲۱ آبان ماه شاخص تغییر رویه داد و با رشد بیش از ۹ هزار واحدی به پله یک میلیون و ۲۲۱ هزار واحدی رسید.

در معاملات روز چهارشنبه خودرو، خگستر، وبصادر، شبندر، فولاد، سیتا و خساپا از جمله نماد‌های پرتراکنش بودند.

شاخص فرابورس نیز در با رشد بیش از ۷۹ واحدی و رسیدن به پله ۱۵ هزار و ۵۹۴ واحدی آخرین روز معاملاتی هفته را به پایان رساند.

چندی پیش مجتبی رضاخواه در خصوص وضعیت فعلی بازار سرمایه خواستار یک تعیین تکلیف کلی برای بازار بورس و شرایط آن شد.

عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید هر نوبت که بازار دچار نوسانات شدید شد دست به کار شد و برای حل مشکلات این بازارچاره‌اندیشی کرد

به گفته رضاخواه باید تغییر اساسی در بازار سرمایه رخ دهد و زیرساخت‌های بازار سرمایه به نوعی اصلاح شود.

اظهار نظر‌های مداخله جویانه عامل ایجاد نااطمینانی در بازار سرمایه

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در جدیدترین اظهارات خود از برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای بازارسرمایه ابراز امیدواری کرد و از عرضه اولیه ۱۰۰ شرکت تا پایان سال جاری خبر داد.

وی با بیان بالارفتن نقدشوندگی در بازار سرمایه گفت: از ۳۶۰ شرکت موجود در بازار سرمایه حدود ۲۰۰ شرکت باید بازارگردانی انجام دهند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به نااطمینانی‌های به وجود آمده اخیر به دلیل اظهار نظر‌های مداخله جویانه در برخی از امور بازار سرمایه گفت: چنین مواردی باعث می‌شود سهامداران خُرد دچار ضرر شوند و اگر ما مدافع سرمایه داران خُرد در بازار سرمایه هستیم باید از اظهار نظر‌هایی که در معاملات بازار اختلال ایجاد می‌کند به شدت خودداری کنیم.

دژپسند معتقد است هنوز حواشی در بازار وجود دارد که باید هرچه سریعتر رفع شود.

منبع: میزان
  • ناشناس ارسالی در

    حقوقی ها خیلی ستم کردن رو نمادهای روزانه مشخصه

ارسال نظر