|
کدخبر: 133792

رنگ سبز بورس از بین می رود؟

همانطور که دیروز پیش‌بینی شد به واسطه اخبار مثبتی که دیروز منتشر شده بود و رشد قیمت‌ها در پایان بازار، امروز نمادها در مدار مثبت کار خود را شروع کردند و بازار صعودی بود. به طوری که شاخص کل تا بیش از ۸ هزار واحد هم رشد کرد اما در نهایت فشار فروش اجازه رشد بیشتر به سهام را نداد و شاخص کل هم از اوج روزانه خود عقب‌نشینی کرد.

بورس رنگ سبز بورس از بین می رود؟

 در نهایت تا ساعت ۱۰: ۲۰ رشد شاخص کل به کمتر از ۳ هزار واحد (معادل ۰.۲ درصد) محدود شد و شاخص هم وزن هم که از تمام نمادها به یک میزان تاثیر می‌پذیرد طی یک حرکت رفت و برگشتی به سطوح منفی رسید. به نظر می‌رسد اگر محرک جدیدی در ادامه بازار امروز پیدا نشود ممکن است در پایان بازار شاخص‌ها همگی نزولی باشند.

بازار به روایت آمار

در پایان ساعت اول بازار امروز حدود سه چهارم نمادها در مدار منفی معاملات قرار داشتند. همچنین ۴۷ درصد از نمادها با صف فروش‌هایی به ارزش ۴۳۰۰ میلیارد تومان مواجه بودند. در سمت مقابل اما تنها ۸ درصد نمادها صف خرید داشتند. ارزش این صف خریدها هم تنها ۵۵۰ میلیارد تومان بود.

ارزش معاملات خرد در پایان ساعت اول معاملات امروز به ۳۴۰۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به روزهای اخیر رشد مناسبی داشته است. در بین صنایع خودرو، حمل‌ونقل و بانک‌ها بیشترین ارزش معاملات را داشتند. در بین نمادها هم حکشتی، خودرو، دارا یکم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

نکته مهم بازار امروز تا اینجای کار این بوده که تنها حقوقی‌ها خریدار نبودند. هر چند طی ساعت اول بازار امروز شاهد خروج ۲۴۰ میلیارد تومان پول حقیقی بودیم اما این عدد در قیاس با روزهای گذشته کاهش یافته و نشان از فعال شدن نسبی حقیقی‌ها در سمت خرید است. باید دید تا پایان بازار هم وضع به همین صورت پیش خواهد رفت یا با معکوش شدن مسیر شاخص کل دوباره شاهد هجوم حقیقی‌ها برای فروش خواهیم بود.

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها