|
کدخبر: 133626

دو نماد بورسی مهم با بیشترین خروج نقدینگی

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به دلیل عرضه زیاد در نمادهای شاخص‌ساز بیش از دو درصد ریزش کرد و به یک میلیون و ۲۱۵ هزار واحد رسید.

با شروع معاملات امروز بازار سهام عرضه در کلیت بازار سهام زیاد بود و به نظر می‌رسد عرضه زیاد در بازار سهام به دلیل جو هیجانی شکل گرفته در بازار سهام است.

حتی با وجود ریزش زیاد قیمت دلار باز هم سهم‌های ارزمحور بازار سهام ارزندگی دارند و از طرفی نیز نمادهای خودرویی و بانکی که با کاهش قیمت دلار باید روند صعودی پیدا کنند نیز به دلیل عرضه زیاد روند نزولی پیدا کردند.

ارزش معاملات خرد امروز بازار، ۶۰۹۸ میلیارد تومان بوده است.

برخی کارشناسان عقیده دارند برای به تعادل رسیدن بازار سهام به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز است اما دولت این مقدار پول را در اختیار ندارد و همچنین بازارگردان‌ها نیز به اندازه‌ای که مسئولان فکر می‌کردند کارایی لازم را نشان ندادند.

همچنین برخی از کارشناسان می‌گویند: محدوده حمایتی بعدی شاخص کل یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد است و شاخص کل تا زمان ثابت شدن قیمت دلار و مشخص شدن سایر متغییرها در این محدوده نوسان خواهد کرد.

نمادهای فولاد، فملی و وبصادر سه نمادی بودند که در روز جاری به سبب متعادل شدن معاملاتشان، بیشترین حجم خروج نقدینگی حقیقی‌ها را تجربه کردند.

همچنین نمادهای رانفور، پاکشو، سیتا، خپارس و تیپیکو بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را داشتند و از افت بیشتر آن جلوگیری کردند.

نمادهای فولاد، فملی، کگل، پارسان و کچاد بیشترین اثر در کاهش ارزش بازار را داشتند.

همچنین در جریان معاملات امروز ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه نیز لغو شد.

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    پ

ارسال نظر