|
کدخبر: 133091

پیروزی احتمالی بایدن چه بلایی بر سر بورس آورد؟

در روزی که تمام بازارها منفی بود بورس هم مسیر نزولی را طی کرد و با افت ۲.۲ درصدی مواجه شد. نکته مهم بازار امروز اما فشار فروش حاکم بر آن بود که به نظر می‌رسد در پی بالا بودن انتخاب بایدن برای ریاست جمهوری امریکا ایجاد شده بود. البته در این میان نکته جالب این بود که فشار فروش حاصله از انتظارات کمتر بود. به همین علت به نظر می‌رسد بازار سهام فعلا به کف خود رسیده اما رکود بر آن سایه افکنده است.

بورس پیروزی احتمالی بایدن چه بلایی بر سر بورس آورد؟

امروز هم بورس نزولی بود و شاخص کل با افت ۲۸ هزار واحدی (معادل ۲.۲ درصد) به میانه کانال ۱.۲ میلیون واحدی نزدیک شد. همچنین شاخص هموزن هم که از تمام نمادها به یک میزان تاثیر می‌پذیرد حدود ۰.۹ درصد از ارتفاع خود را از دست داد. این اعداد در روزی رقم خورد که پیروزی بایدن تقریا مسجل شده و تمام بازارهای داخلی نزولی شده‌اند.

خریداران سهام آب رفتند؟

نکته مهم بازار امروز رکود نسبی حاکم بر آن بود. به عبارتی در حالی خریدار چندانی در بازار وجود نداشت و کل ارزش معاملات خرد به زیر ۴۷۰۰ میلیارد تومان رسید اما در سمت فروش هم شاهد عرضه‌های چندان سنگینی نبودیم. به طوری که در پایان بازار ارزش کل سهم‌های موجود در صف فروش به کمتر از ۶۷۰۰ میلیارد تومان رسید. یعنی در مجموع ارزش کل سفارش‌های فروش (مجموع ارزش معاملات و صف فروش‌ها) کمتر از ۱۱.۴ هزار میلیارد تومان بود تا بتوان نتیجه از رکودی بودن بورس امروز گرفت.

همچنین در بازار امروز قدرت خریداران حقیقی به حدود یک سوم قدرت فروشندگان رسید. هر چند چنین عددی بسیار پایین محسوب می‌شود، اما نمی‌تواند چندان نشان‌دهنده قدرت بالای فروشندگان باشد و این عدد بیشتر به علت قدرت بسیار پایین خریداران حقیقی است. به نظر می‌رسد این رکود نسبی که در سمت خرید شدیدتر هم هست چندان طولانی مدت نباشد و با رسیدن دلار به نقطه ثبات شاهد متعادل شدن معاملات باشیم.

بازار به روایت آمار

در پایان بازار امروز حدود ۸۹ درصد از نمادها در مدار منفی معاملات قرار داشتند. از این بین ۷۲ درصد از نمادها با صف فروش مواجه بودند و تنها ۸ درصد از نمادها در پایان بازار امروز صف خرید داشتند. همان‌طور که بالاتر اشاره شد ارزش این صف‌های فروش حدود ۶۷۰۰ میلیارد تومان بود و ارزش صف خریدها تنها ۴۳۰ میلیارد تومان.

ارزش معاملات خرد کل بازار هم امروز کمتر از ۴۷۰۰ میلیارد تومان بود. از بین صنایع چهار گروه خودرو، بانک، شیمیایی و سرمایه‌گذاری‌ها حدود ۵۳ درصد از کل ارزش معاملات خرد را به خود اختصاص دادند. در بین نمادها هم بیشتریین ارزش معاملات به خودرو، دارا یکم۷ خساپا و وبملت تعلق داشت.

حقوقی‌ها امروز نقش پررنگی در سمت خرید سهام داشتند. به طوری که خالص خرید این دسته از معامله‌گران به عدد ۸۱۰ میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها امروز تقریبا به جز چند صنعت کوچک در هیچ صنعتی ورود پول نداشتند. نکته مهم هم این بود که حقیقی‌ها در بازار امروز حتی در صنعت خودرو هم خروج پول داشتند. حقوقی‌ها اما بیشترین خالص خرید را در صنایع بانکی، شیمیایی و سرمایه‌گذاری‌ها داشتند. در بین نمادها هم حقیقی‌ها در چند تک نماد مثل پکرمان، کساوه و قزوین تغییر مالکیت به نسبت مثبتی را تجربه کردند. اما در سمت مقابل حقوقی‌های بازار امروز در سمت خرید وشهر، آریا و قنیشا فعال‌تر بودند.

منبع: بورسان
  • حمید رضا ارسالی در

    میگن امروز بورس اومده پایین عجب اتفاقی خ یلی نادره فردا که از خواب پا شد خبر به ا و بدید ما هم خبر نداشتیم تقصیر بایدن است

  • ناشناس ارسالی در

    سهام ها را مفت می فروشید وبعد با قیمت ب الا باید بخریددلار ان قدر هم پایین نمی ر ود که شما فکر می کنید

  • نم ارسالی در

    دولت کلاه بردار روحانی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها