|
کدخبر: 132277

تنها راه نجات بورس

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تنها راه نجات این روز‌های بازار سرمایه، بازگرداندن نقدینگی به بازار سرمایه است.

بورس تنها راه نجات بورس

بورسحمید سوری کارشناس بازار سرمایه در رابطه با حرف‌های فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد درباره اینکه مردم سهامشان را نفروشند، اظهار کرد: زمانی که بازار منفی شد خیلی از مسئولان آمدند و صحبت هایی را به منظور حمایت از سرمایه‌های مردم کردند اما به مرحله عمل که رسید ما اقدامات چندانی را از آنها ندیدیم، با توجه به اتفاقاتی که طی چند ماه گذشته رخ داد ما شاهد آن بودیم که هر صحبتی می‌تواند بر بازار سرمایه تاثیر بگذارد.

او بیان کرد: از آنجایی که طی این چند مدت تصمیمات مسئولان نتوانسته بر بازار سرمایه تاثیر‌گذار باشد، سهامداران هم اعتمادشان را نسب به صحبت‌های آنان از دست داده‌اند و عملا ادامه دادن به این صحبت‌ها تا زمانی که همراه با عمل نباشد فایده‌ای بر بازار سرمایه ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با صحبت‌های قالیباف اصل در رابطه با مشارکت نکردن اشخاص یا نهاده‌های حقوقی در امر بازارگردانی، گفت: یکی از ویژگی‌های بزرگ بازار سرمایه که همیشه از آن صحبت به عمل می‌آید بحث نقد شوندگی، وضعیت بازار ما اکنون به نحوی رقم خورده که نقد شوندگی که در چند ماه گذشته در بورس افزایش یافته بود الان خارج شده است.

سوری بیان کرد: تنها کاری که اکنون مسئولان سازمان بورس می‌توانند برای بهبود انجام دهند بازگرداندن نقدینگی به بازار سرمایه است.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: شرکت هایی هم که در این مدت به امر بازارگردانی پرداختند به علت کم بودن تعهداتشان، نتوانستند نیاز مردم برای عرضه و یا بحث فروش را پاسخگو باشند و نقد شوندگی را به بازار بازگردانند.

او افزود: وقتی مسئولان به روش‌های غیر مستقیم بیشتر افراد را وارد بازار می‌کنند باید انتظار داشته باشند زمانی که بازار منفی می‌شود همین عده ناگهان از بازار سرمایه خارج می‌شوند، بازارگردانی وقتی می‌تواند موثر واقع شود که نخست افزایش سطح تعهدات بازارگردانان و دوم افزایش امید به بهبود شرایط بازار بین سهامداران حس شود و مردم قصد فروش سهامشان به بازارگردان‌ها نداشته باشند به علت آنکه بازارگردانان توان ندارند که تمام سهم‌ها بخرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • سامان ارسالی در

    جواب اعتماد مردم رو بدید چند ماه بازار م نفی

ارسال نظر