|
کدخبر: 132247

پیش بینی بورس ایران بعد از انتخابات آمریکا / منتظر رشد بازار باشیم؟

حال که جنجالی‌ترین انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده امریکا در حال وقوع است، به نظر می‌رسد نخستین واکنش‌ها بعد از طرفداران این دو کاندید را، بازارهای مالی در جهان نشان خواهند داد.

بورس پیش بینی بورس ایران بعد از انتخابات آمریکا / منتظر رشد بازار باشیم؟

تغییر نرخ جهانی نفت، طلا و ارزش ذاتی دلار بر اساس ارزش پول ملی کشورها از جمله مواردی است که قطعا اتفاق خواهد افتاد.

علی احمد زاده اصل کارشناس مسائل اقتصادی در رابطه با تاثیر نتایج انتخابات امروز در ایالت متحده امریکا بر روند شاخص بازار سرمایه ایران، اظهار کرد: کارشناسان بازار سرمایه از حدود دو ماه پیش تاثیر انتخابات امریکا را بر بازار سرمایه ایران تقریبا پیش خور کرده‌اند به گونه‌ای که می‌توان بدین گونه گفت که هر کدام از این نفر یعنی بایدن یا ترامپ انتخاب شوند، شرایط برای کشور ما همچنان سخت و سخت‌تر خواهد بود.

بازگشت بازار سرمایه به روند عادی خود بعد از انتخابات امریکا

او افزود: در هر صورت ما انتظار داریم که شرایط بازار بعد از انتخاب تا حدودی بهتر شود، به علت آنکه بعد از انتخابات به مرور رئیس‌جمهوری منتخب مردم راهبرد‌هایی را که برای ایران در نظر گرفته است را بازگو می‌کند، به همین منظور می‌توان به مشخص شدن وضعیت ارزی و رشد پر ظرفیت در بعضی از صنایع در داخل کشور اشاره کرد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اگر بایدن رئیس‌جمهوری امریکا شود می‌توان گفت به طور موقت آرامش به بازار‌ها باز می‌گردد و بازار سرمایه به همان نسبت از روند نزولی خود فاصله می‌گیرد و تغییر رویه می‌دهد.

بازار سرمایه و بیشترین بازدهی در دوران کرونا

احمد زاده اصل در پاسخ به این سوال که تاثیر خبر‌های ناشی از تعطیلی یک تا دو هفته‌ای تهران بر بازار سرمایه به چه میزان است؟ گفت: پیش‌بینی من این هست تعطیلی تهران نمی‌تواند تاثیر چندانی بر یازار سرمایه بگذارد، این مسئله شاید سبب شود که مردم مانند اواخر اسفند سال گذشته سرمایه‌های خود را به سمت بازار سرمایه هدایت کنند به علت آنکه هنوز هم از نظر بیشتر مردم و کارشناسان بازار سرمایه (بورس) در بلند مدت امن‌تر و دارای بازدهی بیشتری نسبت به سایر بازار‌ها است.

او افزود: زمانی که ویروس منحوس کرونا آمد ما شاهد آن بودیم که به دلیل زیر ساخت‌های الکترونیکی بازار سرمایه و عدم نیاز به منظور مراجعه مستقیم بیشترین بازده را به نسبت سایر بازار‌ها داشته است.

شاید یکی از بارزترین مثال‌ها برای تاثیر‌پذیری بازارهای مالی، نوسانات اونس جهانی طلا از آغاز مناظرات این دو کاندید تا دومین مناظره جنجالی و همچنین زمان اعلام خبر ابتلای ترامپ به بیماری کرونا باشد.

حالا اگر بخواهیم نمونه داخلی آن را هم چک کنیم دقیقا همین اتفاق درباره تغییر نرخ سکه تمام بهار آزادی هم رخ داده است و نتیجه گیری این نوسانات این است که شخص‌ها شاید آنچنان خبرسازترین‌ها برای بازارهای مالی نباشند و این اتفاقات است که تعیین‌کننده نوسانات در بازارهای کشورهای دیگر است، امریکا به عنوان قدرت برتر اقتصادی که این روزها با چین دست به گریبان است، قطعا بعد از مناسبات سیاسی، برای اقتصاد کشورها می‌تواند سم و یا شهدی گوارا باشد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • بهروزمحبی ارسالی در

    ببینید مردم عزیزکشورما چقدرعقب افتاده اس ت جشم دوختیم آمریکا رای گیری بکنه بورس م ا صعودی بشه

  • ناشناس ارسالی در

    ببینید دولت در هر بازاری که بتواند خق مر دم را می خورد ، مثلا ارز و طلا و مسکن و خودرو از دست دولت خارج شده است و تنها با زاری که نی تواند مردم را بازی دهد و سود کند فعلا بورس است در این بازی کثیف بالات رین شخص اجرایی کشور مردم را به بورس دعوت می کند و مردم را به سرمایه گذاری تشویق می کند بغد با پستی تمام سهام خود را می ف روشد و سرمایه مبتدی ها را که با خون دل پ س انداز کرده اند به یغما می برند ، این پ ولها و مقام ها پا برجا نیست

    • ناشناس ارسالی در

      احسنت گل گفتی!خدا به کمرشون بزنه الهی که منو بدبخت کردن 200میلون چک دارم امید دا شتم سهامم بیاد بالا و فقط اصل پولم برگرد ه ولی برنگشت و صدملیون تو ضرر هستم ماشین و طلا و هر چی دارم رو باید بفروشم خدا ا زتون نگذره که یه خانم دست تنها رو تو این جامعه ی خراب اینطوری به خفت و خاری اندا ختین

ارسال نظر