|
کدخبر: 132001

دلیل اصلی نزول بورس مشخص شد

کارشناس بازار سرمایه با انتقاد از نحوه بازارگردانی سهام، دلیل اصلی روند نزولی شاخص را عدم اطمینان به شرایط و نبود ثبات و مواردی مانند احتمال افزایش نرخ سود سپرده بانکی دانست.

بورس دلیل اصلی نزول بورس مشخص شد

سعید عظیمی درباره برگشت دوباره روند نزولی قیمت سهام بیشتر شرکت‌ها و شاخص بورس که امروز به حوالی نیمه کانال ۱.۲ میلیون واحدی رسیده گفت: برخی فعالان بازار معتقدند بورس در نخستین روز هفته روند مثبتی را در پیش گرفت اما بررسی معاملات نشان داد با وجود سبزپوش بودن شاخص، بازار با تقاضای چندانی همراه نبود.

وی ادامه داد: مشکل کنونی بازار را ناشی از عدم تقاضا بوده و روند منفی را نمی‌توان ناشی از عرضه‌های شدید دانست. بنابراین دلیل اصلی روند نزولی شاخص، عدم اطمینان به شرایط و عدم ثبات وضعیت داخلی و مواردی مانند احتمال افزایش نرخ سود سپرده بانکی است.

این کارشناس افزود: بازار تا پایان این هفته هم تحت تاثیر برخی عوامل سیاسی بوده و با پایان یافتن آن تا حدودی به تعادل می‌رسد اما باید اقداماتی در راستای تقویت تقاضا، برگشت اعتماد سهامداران و ورود دوباره نقدینگی به بورس انجام شود. در این میان بازارگردانی فعلی سهام عمدتا" برای رفع تکلیف بوده و به صورت منطقی و پایدار انجام نمی‌شود.

عظیمی گفت: در بورس ایران بازارگردان در زمان منفی اقدام به خرید می‌کند و به محض مثبت شدن، تصمیم به فروش سهام می‌گیرد. به همین دلیل با چنین اقداماتی بازارگردانی نمی‌تواند تاثیر مثبت داشته باشد.

وی درباره آینده بازار هم توضیح داد: با این همه، موضوع فعلی و با اهمیت زیاد بازار سرمایه، نرخ سپرده بانکی است و در صورت اطمینان سهامداران از قطعیت منتفی شدن این متغیر، می‌توان شاهد برگشت تعادل و ورود سرمایه‌ها بود. در این حالت بازار تا پایان سال با شیب ملایم صعودی همراه خواهد شد. افزایش دلار هم ممکن است برای مدتی اثر مثبتی داشته باشد اما افزایش بیشتر، منجر به ایجاد نگرانی می‌شود.

منبع: ایرنا
  • ایرانی ارسالی در

    حیله حسن
    کلاه گشاد
    مدیران بی عرضه وحرامخور
    حقوقی های حرام زاده
    بی تجربگی مردم عزیز
    ایناباعث نزول

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها