|
کدخبر: 129381

دلیل اصلی سقوط بورس چیست؟

در پایان معاملات امروز بازار سهام فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز باعث افت ۳٫۵ درصدی شاخص کل و عقبگرد آن به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد شد. این افت در حالی است که امیدها برای صعود بورس قوت گرفته بود.

بورس دلیل اصلی سقوط بورس چیست؟

به دلایل افت شاخص اشاره کرد و گفت: تمایلات بازار سهام همیشه به بحث‌های تکنیکال ارجحیت دارد و از طرفی عدم حمایت دولت و پیش‌رو بودن انتخابات امریکا چشم بازار سهام را ترسانده است. به عبارتی نوعی تمایل منفی در بازار ایجاد شده و این تمایلات منفی قوت گرفته است.

شیبانی در رابطه با نزول بازار سهام و صعود قیمت ارز بیان کرد: در برهه‌ای از زمان بازار سهام با صعود دلار رشد می‌کرد اما الان افزایش قیمت ارز به تنهایی نمی‌تواند محرک بازار سهام برای رشد باشد و به نظر می‌رسد ترس اصلی بازار سهام انتخابات امریکا است، در سال‌ ۹۲ که آقای روحانی رئیس‌جمهوری شد و در برهه‌ای قیمت ارز ریزش کرد شاخص کل بازار سهام برعکس ریزش قیمت ارز روندی صعودی داشت. چون در بازار انتظارات مثبت شکل گرفته بود.

اکنون هم بازار چنین شده و انتظاراتی دارد که قیمت دلار به تنهایی روی آن اثر نمی‌گذارد. به نظر من اگر با انتخاب بایدن، قیمت ارز کاهش یابد، روند بورس مثبت می‌شود. چون تمایلات مثبت تزریق شده قوت می‌گیرد.

او در رابطه با دلایل ایجاد شدن جو هیجانی منفی در بازار سهام گفت: برای کسی که فعال بازار سرمایه باشد، وضعیت الان بازار سهام یک فرصت خرید محسوب می‌شود اما الان چشم سهامداران ترسیده است و از طرفی همه می‌دانند دولت تمام برگ‌های خود را بازی کرده و الان خود دولت هم منتظر انتخابات امریکاست.

شیبانی در رابطه با بازگشت روند صعودی بازار سرمایه گفت: مشکل بازار سهام دیگر با حرف و حمایت بیهوده و گفت‌وگو حل نمی‌شود بلکه باید به جایی برسد که عرضه و تقاضا در بازار به تعادل برسد و این مستلزم نوعی بلوغ در بازار سهام است. اما در یک کلام این بازار سهام حاصل اقدامات غلط دولت است.

او در رابطه با روند بازار سهام در آینده و فردا گفت: فکر می‌کنم نه ریزش سنگینی داریم و نه رشد زیادی و شاخص کل بازار سهام در همین حوالی یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نوسان داشته باشد. اما بازار فردا به احتمال زیاد با صف فروش شروع می‌شود اما در جریان معاملات صف‌های فروش جمع می‌شود و شاخص کل اگر هم نزولی باشد ریزش زیادی نخواهد داشت.

منبع: تجارت نیوز
  • علی ارسالی در

    در کشور ما صعود و سقوط بورس بر اساس شاخص های تولید و خدمات نیست بلکه بر اساس دلال بازی و سفسطه بازی است

  • sam ارسالی در












    دولت و ملتی که غذا خوردنشان و قضای حاجت، پوشیدن، درمان درد، خرید و فروشان ، به انتخابات امریکا گره خورده، کشور نیست، یک دهاتی از امریکاست.

  • ناشناس ارسالی در

    هیچ دلیلی به جز عرضه حقوقی ها و همدستان حقیقی شان برای پایین آوردن سهام نداره تا بزخری کنن .

  • ناشناس ارسالی در

    هر وقت کارشناس بورس متوجه شد که بنیاد ار زش هر سهم معیار ارزشگزاری سهم نیست و نیا ز سیاست مدارها بر تامین خودشان با جیب مر دم بازی میکنند و قیمت را دستوری بالا و پ ایین می کنند تعیین کننده قیمت است شاید ب توانند کمتر به مردم خیانت کنند

  • امیر ارسالی در

    علت اصلی سقوط بورس دزدی و کلاهبرداری مسئ ولین است

ارسال نظر