|
کدخبر: 129330

بورس بی حس شد!

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به دلیل عرضه سنگین در بیشتر نمادها بیش ۳٫۵ درصد ریزش کرد و به یک میلیون و ۴۶۲ هزار واحد رسید.

بورس بورس بی حس شد!

با شروع معاملات این هفته بازار سهام در روز یکشنبه، روند شاخص کل بازار سهام نزولی است و در دو روز کاری شاخص کل حدود ۸۵ هزار واحد افت کرده و به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد بازگشته است.

جو هیجانی بازار سهام باعث ایجاد صف‌های فروش در بازار سهام شده و این صف‌های فروش در حالی است که سهم‌های موجود در بازار سهام ارزنده هستند و با دلار زیر ۲۰ هزار تومان معامله می‌شوند.

همچنین خبر لغو تحریم‌های تسلیحاتی پس از ۱۰ سال نیز تاثیر مثبتی بر بازار سهام نداشت و به نوعی بازار سهام غیرقابل پیش‌بینی شده است و به متغییرهای تاثیرگذار از جمله قیمت دلار و و لغو تحریم‌ها واکنشی نشان نمی‌دهند.

در جریان معاملات امروز گروه‌های فلزات اساسی، خودرویی‌ها، پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها افت زیادی داشتند و حجم عرضه در این نمادهای به شدت زیاد بود، در مقاطعی حقوقی‌های بازار سهام اقدام به جمع‌اوری صف‌های فروش در نمادهای شاخص‌ساز کردند اما حجم عرضه به شدت زیاد بود و به نوعی زور حقوقی‌ها به جمع کردن صف‌های فروش بازار سهام نرسید.

نمادهای فملی، شتران، فولاد، کگل و شپنا نمادهایی بودند که بیشترین حمایت را داشتند اما حجم عرضه در این نمادها به شدت زیاد بود.

همچنین داوود رزاقی از احتمال بازگشایی نمادهای پالایشی در دو روز آینده خبر داد.

نمادهای خودرویی که در دو هفته اخیر روند خوبی داشتند اما الان روند منفی دارند و برخی از کارشناسان معتقدند نمادهای خودرویی تاثیر زیادی بر بازار سهام دارند.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها