|
کدخبر: 128808

واکنش مردم به روش جدید فروش سهام عدالت

ناکامی کارگزاری‌ها در فروش سهام عدالت در ساعات دوم و به روش بلوکی موجب شده که این سهام با روش دیگری فروخته شود، واکنش سهامداران نسبت به اتفاقات اخیر بازار سرمایه چیست؟

بورس واکنش مردم به روش جدید فروش سهام عدالت

اگر چه در ۲.۵ ماه اول آغاز فروش سهام عدالت میزان گله‌مندی سهامداران بالا بود اما به مرور زمان روند فروش و واریز پول مسیر خودش را پیدا کرده بود که با بلوکی شدن، شرایط برای سهامداران سخت‌تر شد.

با توجه به افت بازار، طی دو ماه اخیر کارگزاری‌ها در پیدا کردن سرمایه‌گذاران حقوقی برای خرید سهام عدالت ناکام بوده‌اند، فشار درخواست فروش سهام عدالت از یک سو و عدم تمایل حقوقی‌ها در خرید سهام عدالت موجب شده که کارگزاران روش بلوکی را دور بزنند تا بتوانند این سهام را بفروشند.

پیگیری‌ها حاکی از این است که حقوقی‌ها سهام عدالت را که عمدتا سهام‌های با ارزشی هستند از کارگزاری‌ها می‌خرند و چند روز بعد با مثبت شدن بازار می‌فروشند که همین کار موجب منفی شدن بازار شده است. عمده این حقوقی‌ها خود کارگزاری‌ها هستند که با کدهای حقوقی خودشان سهام عدالت را می‌خرند تا بتوانند در زمان عادی بازار بفروشند.

واکنش سهامداران به روش جدید

«من که خسته شدم مردن یا زنده بودن فرقی نداره، نه مردن بهتره از این همه فشار خسته شدم واز این همه بی‌عدالتی که یک نمونش سهام عدالته»

«اون بنده خوب خدا که سهام عدالت داد به مردم داد نه شرکتای حقوقی این وسط فقط حقوقی‌ها دارن سود می‌کنند»

«بعضی دوستان میگن فروش سهام عدالت کدوم فروش. سهام عدالت شده منبع بزرگی که خیلیها میلیاردی دارن ازش سود میبرن ما هم قشنگ دو دستی همه چی رو امضا کردیم بدونه هیچ حق اعتراضی»

«اینا خودشون سهام رو برمیدارن و ماهها صبر میکنن مارو علاف میکنن اگه ارزون شد فبش حالارو میزنن اگه دیدن بعدها گرون شد هم فیش قبلا رو میزنن و درنهایت کمترین قیمت واسه ماهاست.»

«من صد هزار بار گفتم حقوقی‌ها چون تنها خریداران سهام عدالت هستن تمام تلاش خودشون می‌کنند تا سهام عدالت کم ارزش کنند و مفت بخرند.»

«تا قبل از فرار سرمایه از بورس امیدوارم این اتفاق بیفتد و جلوی فروش سهام عدالت توسط کارگزاریها گرفته شود.»

«واقعأ فروش سهام عدالت داره همه سهامدارانو بدبخت میکنه! مثل سم افتاده به جون بازار»

«دولت میگه ما اصلا دخالت و ورود به بورس نکردیم از اون ور قولی که در مورد نقد کردن و پرداخت پول سهام عدالت به مردم داده رو به هر قیمتی شده داره از جیب سهامدارای بیچاره میکشه بیرون… این وسط سهام عدالت برا کارگزاری‌ها هم شده نون دونی جدید»

«مشخصه ضعف مدیریتی سپرده‌گذاری وجود داره پول فروش سهام عدالت ک ندادن ضررهم شدبراما چراضررکنیم شرکت سپرده‌گذاری بایدجوابگوبشه این پول ماکجاست»

«نفروشید سهام عدالت فعلا فروشش متوقف بشه بازار کشش نداره»

 

منبع: تجارت نیوز
  • محسن صادقی بهمنی م ارسالی در

    سهامم دربانک کشاورزی ۶۷

  • محسن صادقی ارسالی در

    سهامم ۶۷۲۰ریال دربانک کشاورزی شماره واریز۴۰۳۴۶۸۷۱۱ واقعااینجوی داخل بانکها بخور بخوره

  • ایران ازاد ارسالی در

    فعلا که گوشت دست گربه است

  • محسن صادقی ارسالی در

    بانک ۶۷۲۰ریال سهامم بحساب زده شماره بانک کشاورزی میناب ۴۰۳۴۶۸۷۱۱ خداییش پیگیری ک نید بانکها اینجوری میخورند پس چتوری دولت پول حلال به کارمنداش میده با پول ما شخص ی های بیکار این است دین

  • حسن ارسالی در

    سلام سه ماه گذشت کارگزاری بانک ملت برام یه خرد واریز کرده که نمیشه خودکار خرید کرد

  • ناشناس ارسالی در

    الان تکلیف ما کارگرای روزمزد چیه ازیه طرف گرونی الانم که سهام عدالت تکلیفش معلوم نیس چیه پس چرا آزاد کردید پس چرا گفتید این سهام هیچ فرقی با سهامای دیگه نداره چرا امیدوارمون میکنید بابا بسه دیگه خسته شدیم تف به این زندگی مرده شور زندگی ببرن که یه روز خوش ندیدیم

  • ناشناس ارسالی در

    کاش کلا بورس سقوط کنه هر چند این اتفاق میفته به امید خدا که سقوط کنه ودیگه از دست این بازی ها راحت بشیم حداقل مردم دیگه امیدوار به سهام عدالت نباشه از زمانی که معنی روش ازادسازی مستقیم وغیره مستقیم جاشون تغییر کرد مشخص بود فقط ی عده خاص سودهای میلیاری میکنن و مردم هم طبق روال همیشه بازی میخورن وهیچ سودی براشون نداره

  • علی ارسالی در

    نه آقالطفاکسی نظرعلکی نده ماضررکردیم حال ا بعدازاین همه خودخوری وانتظارهیچ پول در یافت نکنیم زوره درغیراینوصورت کارگذاری ی ادولت بایدضرر30درصدقبل روپرداخت کنه.!مرد م بدبخت گیرچه آدمای ازخودراضی اوفتادن به خداکاری که شمابامردم کردیدقوم بنی اسرائ یل با مردم نکردخدانعلت کنه شماهارو

  • مهدی میرزایی اذری ارسالی در

    سلام تا یجا جمع نشیم و کارگزاری و بانکها و کارمندان بیشرفشون و آتیش نزنیم اینا آ دم نمیشن ازاد کردن مردم فروختن عمدی سهام آوردن پایین تا ازشون خودشون مفتی بخرن ت ا کی میخاهید تحمل کنید اخه نادانها

  • ناشناس ارسالی در

    من شماره شبا وشماره سجامم مغایرت داشته ا لان دوتا واریزی داشتم اما بلوکه شده لطفا راهنماییم کنید که آیا این پول بحسابم می اد در ضمن اطلاعاتم ویرایش کردم وسجام وشب ای سهام الان یکی شده

  • ماری ارسالی در

    باید یه راهی باشه ک درخواست فروش رو برگش ت زد ینی باید این راه رو بذارن واسمون حد اقل میدونیم سهاممونو داریم.واقعا هربار ا عتماد بیخود به این دولت متعجبم میکنه حتی یک درصد دیگه بهشون امیدوار نیستم.متاسفم واقعا....

  • ناشناس ارسالی در

    از خدا یه مرگ میخوام فقط ب همون خدا ی روز خوش نیست همش استرس فردا روز و دارم

  • jlal ارسالی در

    خدایا به احترام و به حرمت خون پاک شهید کربلا اونایی که باعث شدن فروش 30درصددیر و کم کم به حساب ما فروشندگان واریز شود خانوادش به درد لاعلاج مبتلا بشه خدایا من ازخودت به احترام صاحب زمان عدالت میخوام

  • مخالف دانشگاه های بی درو پیکر ارسالی در

    طبق گفته های خود مسعولین فروش سهام غیر م ستقیم اصلا ضرری به بازار سهام نمیزنه. می دونید چرا ؟ چون توی این روش سهامی از شرک ت استانی خارج نمیشه و فقط یکی دیگه میاد و جای شما مدیریت میکنه و شما به پول خودت ون میرسید.پس اگه کل وجه سهام عدالت غیر م ستقیم هم که فروش بره اصلا تاثیری بر شاخص کوفتی بورس نداره. من یک پیشنهاد به مسعو لین میدم که با انجام اون هم مردم به پول میرسن و هم سهام غیر مستقیم بازار رو تقوی ت میکنه.
    همین طور که اطلاع دارین ا کثر شرکت های استانی در حال حاظر هیچ گوه خاصی نوش جان نکردن . فقط هر روز شما میتو نید مبلغ هر سهم رو که اصلا سالی یکبار به زور تکون میخوره مشاهده کنید. این به خاط ر اینکه که این شرکت ها هنوز تصمیم به گوه خوری نکردن تا ما سود کنیم و یا بتونیم ب فروشیم.پیشنهاد میدم به شرکت هایی که بیا ن کردن میتونن کل سهام رو بخرن اجازه بدید که در بازار بلوکی و یا هر کوفتی که اسمش هست بیان و این سهام ها رو بخرن تا بتونن مدیریت داشته باشند.
    از هر لحاظ که فکر کنید شرکت های استانی هیچ گوهی با تو جه به این تحریم ها و محدودیت ها نمیتونن بخورن . چون تازه کار تشیف دارن. ولی شرکت هایی که توی بورس بودن و کلان محسوب میشن میتونن از گوه طلا در بیارن. پس از روی خ ر شیطون بیاین پایین و بزارین سهام ها رو این شرکت هایی بخرن که تجربه کافی رو دارن . مدیر ها و اعضای هیت مدیره شرکت های است انی هم برن غاز بچرونن با این مدیریت کردن شون. همین طور هم که قبلا جای دیگه گفتم ا ینا هیچ گوهی نخوردن و سود هم نکردن تا بت ونن به شما سود بدن. برای همین گفتن سود ب عضی از شرکت ها تا اخر سال واریز میشه و ا ین در صورتی بود که قبلش بیان کردن تمام غ یر مستقیم ها در سجام ثبت نام کنن تا اخر سال سود بتونن بگیرن. همچنین از اونجایی ک ه فهمیدن عدد واقعی فروش سهام عدالت چقدر گنده هست تصمیم گرفتن دوباره از ابتدایی ش روع به درس خوندن کنن تا دیگه هیچ وقت نگن جمع کل فروش سهام عدالت شده 5000 میلیارد . با ماشین حساب فقط ده میلیون فروشنده رو در ده میلیون ارزش سهام ضرب کنید و عدد ر و مشاهده کنید.اینا حتی نمیتونن اعداد و ا رغام رو درست حساب کنن. کدوم دانشگاه بی د رو پیکری به اینا مدرک داده.خدایش دیگه خی لی دارین مسخره بازی در میارین.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها