|
کدخبر: 128536

مقصر افت امروز بورس (۹۹/۰۷/۲۳)

​با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل تحت تاثیر عرضه در گروه‌های شاخص‌ساز مانند فلزات اساسی، خودرویی‌ها باعث افت بیش از نیم درصدی شاخص کل شد.

با شروع معاملات بازار سهام در حالی که در دقایق ابتدایی شروع معاملات شاخص کل روندی صعودی داشت اما بل ادامه روند معاملات شاخص کل بیش از ۱۲ هزار واحد افت کرد و به یک میلیون و ۵۶۷ هزار واحد رسید.

نمادهای پالایشی و پتروشیمی در بازار امروز روندی مثبت دارند و صعود جزئی شاخص کل بازار سهام در ابتدای روند معاملات به ذلیل معاملات مثبت این نمادها بود و امروز بر خلاف روزهای گذشته نمادهای خودرویی روند مثبتی ندارند و دوباره با افزایش شدید عرضه همراه شدند.

سیر نزولی نمادهایی چون فولاد و فملی در حالی که قیمت دلار از ۳۰ هزار تومان گذشته است منطقی نیست و طبق گفته کارشناسان سهام در بازار سرمایه با دلار ۲۰ هزار تومانی معامله می‌شود، پس می‌توان گفت بازار سهام با قیمت ارز مستعد رشد است.

روند نزولی شاخص هم‌وزن نیز نشان دهنده زیاد بودن حجم عرضه در بازار سهام و صف فروش بودن اکثر سهم‌های بازار سهام است.

در روز پایانی این هفته محوریت مثبت بازار امروز گروه پالایشی هستند و شپنا  و شتران نماینده‌های گروه فرآورده‌های نفتی هستند که در روند منفی امروز بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را داشته‌اند.

به گفته کارشناسان بازار سرمایه بازار سهام تا انتخابات امریکا روندی سینوسی دارد زیرا بازار به افزایش قیمت دلار واکنش مثبت نشان نمی‌دهد و به نوعی منتظر ریزش قیمت دلار است.

جو بازار در حال حاضر به شدت منفی است و صف‌های فروش حاصل از ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه و بی‌اعتمادی به بازار سهام ایجاد شدند و به نظر می‌رسد بازار سهام هنوز جو هیجانی دارد و مختصات توده‌واری خود را به نوعی حفظ کرده است.

همچنین مجلس با طرح عرضه خودرو در بورس کالا مواقف کرده و از طرفی محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعیاز ارائه ۲۰ شرکت زیر مجموعه تامین اجتماعی در بازار سهام خبر داد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها