|
کدخبر: 127727

عامل مثبت شدن بورس امروز چه بود؟

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل متاثر از صف‌های فروش در نمادهای شاخص‌ساز روند نزولی داشت اما در ادامه معاملات بازار شاخص کل حدود هزار واحد رشد کرد.

هر چند با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل ریزش داشت و در ادامه معاملات نیز رشد چندانی نکرد اما شاخص هم‌وزن بازار سهام روندی صعودی داشت و این روند نشان دهنده این است که دیگر نوبت رشد سهم‌های کوچک رسیده است.

در جریان معاملات امروز بازار سهام سهم‌های ارز محور روندی منفی داشتند و این روند در حالی بود که نرخ ارز در صرافی ملی در آستانه ۳۰ هزار تومانی شدن است.

در جریان معاملات امروز گروه‌های خودرویی، بانکی، بیمه و پالایشی‌ها در سقف مثبت معامله شدند ولی گروه فلزات اساسی و نمادهای کگل و وغدیر نمادهای منفی بازار سهام بودند.

به نظر می‌رسد متغییر و محرک اصلی بازار سهام قیمت دلار باشد و که درحال‌حاضر به ۳۰ هزار تومان نیز رسیده است اما بازار از قیمت دلار اطمینان ندارد برای همین به نظر تا انتخابات امریکا سهم‌های ارز محور واکنش زیادی به افزایش قیمت دلار نداشته باشند.

کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با لایحه دوفوریتی افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده بورس تهران یا فرابورس ایران خبر از تایید شدن شورا داد.

پیش‌بینی می‌شود به دلیل افزایش تقاضا و ارزندگی سهم‌ها در بازار سهام بعد از اصلاح روند بورس صعودی می‌شود اما از طرفی هم افزایش نرخ ارز، تحریم‌های امریکا و زمزمه‌هایی از افزایش نرخ سود بانکی متغییرهایی هستند که بر بازار سهام تاثیرگذار خواهند بود.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها