|
کدخبر: 127431

معاملات مشکوک ۱۲ نماد بورسی

در روز رشد ۲۶ هزار واحدی شاخص، دو زیرمجموعه سایپا و گروه بهمن، پرجمعیت‌ترین شرکت بورس، دو سرمایه‌گذاری به همراه ۱۰ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

بورس معاملات مشکوک ۱۲ نماد بورسی

در جریان معاملات آخرین روز کاری این هفته، بازار سهام با فضایی مثبت آغاز به کار کرد به طوری که در تداوم روند دیروز در مسیر رشد به حرکت ادامه داد و در نهایت نماگر بازار با رشد ۲۶ هزار واحدی و ورود به کانال یک میلیون و ۵۴۰ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۹.۳ و ۵.۷ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به‌دست شد و بیشترین حجم معاملات به بانک تجارت، بانک صادرات، بانک ملت، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو به همراه توسعه و عمران امید با داد و ستد بیش از ۹۱۸، ۸۸۳، ۶۶۳، ۳۲۷ و ۲۹۹ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۲ تا هفت برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته‌اند.

در صدر این فهرست، سرمایه‌گذاری کارکنان صنعت برق زنجان و قزوین حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با رشد اندک درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۴.۶ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران (پرجمعیت‌ترین شرکت بورس)، کمباین‌سازی، پمپ‌سازی، ایران یاسا تایر و رابر، پشم شیشه، پگاه آذربایجان غربی، سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق، نوسازی و ساختمان تهران، سیمان اصفهان، سایپا آذین، کاشی الوند، آلومراد، کشت و صنعت شریف آباد و ریخته گری ایران مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور دو زیرمجموعه سایپا و گروه بهمن، پرجمعیت‌ترین شرکت بورس، دو شرکت سرمایه‌گذاری به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها