|
کدخبر: 125657

چه میزان از معاملات بورس را حقیقی ها انجام می دهند؟

مدیر تحقیق و توسعه بورس تهران گفت: اکنون نزدیک به ۸۰ درصد معاملات بازار سرمایه بوسیله سرمایه‌گذاران حقیقی و فقط پنج درصد معاملات توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری در حال انجام است.

بورس چه میزان از معاملات بورس را حقیقی ها انجام می دهند؟

رضا کیانی در زمینه حجم معاملات صندوق های سرمایه گذاری در بازار سرمایه افزود: اکنون پنج درصد معاملات بوسیله صندوق های سرمایه گذاری انجام می شود، این در حالی است که باید عکس آن روی دهد تا بازار سرمایه، بازار باثبات تری باشد.

وی اضافه کرد: امسال شاخص بازار سرمایه نزدیک به ۳۰۰ درصد رشد کرد و پس از آن بازار وارد سیر نزولی شد و نوسان زیادی را شاهد بود.

کیانی گفت: اکنون حجم معاملاتی که سرمایه گذاران حقیقی در بازار دارند به مراتب بیشتر از حجم معاملاتی است که سرمایه‌گذاران حقوقی در بازار دارند و سرمایه‌گذاران تازه وارد بجای اینکه به شکل غیرمستقیم و بوسیله نهادهای حرفه ای و واسط مثل صندوق‌های سرمایه گذاری وارد بازار شوند، ترجیح دادند به صورت مستقیم وارد بازار شوند.

مدیر تحقیق و توسعه بورس تهران گفت: بازار سرمایه یک بازار تخصصی است که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و زمانی که سرمایه گذاران غیر حرفه ای وارد بازار سرمایه می شوند، امکان دارد اسیر جو هیجانی شوند که این امر موجب انجام خرید و فروش سریع سهام و در نتیجه ضرر و زیان شدیدی را به دنبال خواهد داشت.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر