|
کدخبر: 125654

ماجرای دلار ۴۰تومانی در بورس کالا چیست؟

امروز در پپه صادراتی در بورس کالا گفته شد نرخ دلار حتی به ۴۰تومان هم رسیده است! این خبر در حالی منتشر شد که پیگیری‌ها نشان می‌دهد هرچند در ۴۰هزار تومان هم رقابتی در یک قلم صورت پذیرفته اما در ۳۶هزار تومان معامله انجام شده که این معامله هم توسط بورس کالا ابطال شده است.

بورس ماجرای دلار ۴۰تومانی در بورس کالا چیست؟

این خبر در حالی منتشر شد که پیگیری‌های خبرنگار اقتصادآنلاین نشان می‌دهد هرچند در ۴۰هزار تومان هم رقابتی در یک قلم صورت پذیرفته اما در ۳۶هزار تومان معامله انجام شده که این معامله هم توسط بورس کالا ابطال شده است.

اما دلیل این رقابت تنگاتنگ بازار خوب صادراتی پپه ایران بوده که ارزآوری خوبی هم برای کشور دارد. به دلیل بازار صادراتی خوب میزان عرضه داخلی این کالا بشدت کاهش پیدا کرده و رقابت در قیمتهایی بالاتر از قیمت جهانی انجام میشود. لذا بنظر می رسد این فشار بر قیمت این کالا فشار دلاری نبوده بلکه فشار عرضه محدود در داخل کشور بوده که با توجه به نیاز کشور به صادرات بیشتر معقول به نظر می رسد.

بررسی های ما نشان می دهد سایر اقلام بورس کالا در قیمتهای منطقی معامله شدند و دلار این محصولات همگی زیر ۳۰ هزار تومان بوده است.

کارشناسان اقتصادی هشدار می دهند که نرخ ارز هم اکنون از قیمتهای بنیادی آن بشدت فاصله گرفته و بزودی پس از فروکش کردن التهابات در یک ماه آینده و گذشتن از ماه سپتامبر که ماه تسویه در بانک های خارجی است نرخ ها رو به کاهش خواهند گذاشت. همچنین به نظر میرسد اهداف دیگری از مطرح شدن اینگونه شایعات وجود دارد از جمله خروج کالاهای بیشتری از این بازار و جولان دوباره دلالان.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها