|
کدخبر: 124685

روز خوب بورسی برای آبی پوشان جاده مخصوص!

آخرین روز کاری هفته برای «ایران خودرو» با شیرینی به پایان رسید و اما نارنجی پوشان جاده مخصوص نتوانستند طعم این شیرینی را بچشند.

بورس روز خوب بورسی برای آبی پوشان جاده مخصوص!

خودرویی های حاضر در بازار سرمایه در حالی پا به داد و ستدهای اول پاییز گذاشتند که روزهای خوبی را طی ماه آخر تابستان سپری نکردند و شاهد خروج بیش از ۱۱۰ هزا میلیارد سرمایه از گروه خودرو و قطعات بودند. امروز به رغم این که تنها چند نماد توانستند مثبت شوند، اما میزان عرضه و ارزش ریالی داد و ستد بسیار بیش تر نسبت به روز گذشته بود.

در این گروه فعالان بازار در ۲۳۵ هزار نوبت ۴ میلیارد و ۶۷۲ میلیون سهم را به ارزش ۱۶۸۸ میلیارد تومان دست به دست کردند.

برخلاف روزهای گذشته، امروز ایران خودرو با توجه به حمایت های صورت گرفته از طرف حقوقی ها روز بهتری برای سهام دارانش رقم زد و پس از مدت ها آن ها شاهد مثبت شدن این نماد شدند. طی داد و ستدهای صورت گرفته ۱ میلیارد و ۸۹۴ میلیون سهم «خودرو»، که با رشد ۲٫۰۶ درصدی همراه شده بود، به ارزش ۵۶۱ میلیارد تومان در ۷۹ هزار نوبت خرید و فروش شد. «خساپا» نیز به رغم حجم بالای داد و ستد، با افت ۱٫۵۹ درصدی ارزش روزانه سهام خود همراه شد. همچنین ۱ میلیارد و ۷۹۱ میلیون سهمش در ۷۱ هزار نوبت و به ارزش ۴۴۱ میلیارد تومان دست به دست شد. از میان دیگر بالانشینان این گروه، امروز تنها «ختوقا» و «گروه بهمن» بودند که با رشد ارزش روزانه به میزان ۳٫۵۷ و۲٫۴۱ درصد همراه شدند. «خعمرا» هم دیگر نماد مثبت این گروه بود.

در مقابل، «خگستر» ۳٫۹ و «خپارس» ۴٫۱۳ درصد افت ارزش روزانه سهام خود همراه شدند.

در این گروه همچنین، «ختور» ۱٫۴۷، «خمحرکه» ۴٫۶۴، «خکرمان» ۱٫۳۶، «ورنا» ۴٫۷۹، «خاذین» ۰٫۳۶، «خمهر» ۰٫۶۹، «خریخت» ۰٫۱۶، «خکاوه» ۰٫۱۶، «خشرق» ۰٫۱۵، «خرینگ» ۰٫۵۳، «خاور» ۰٫۱۴، «خکار» ۰٫۸۱، «خکمک» ۰٫۰۹، «خوساز» ۰٫۱، «خچرخش» ۰٫۰۴، «خدیزل» ۰٫۶۲، «خزر» ۴٫۸۸، «خنصیر» ۰٫۳، «خموتور» ۰٫۰۷، «خفنر» ۰٫۰۵، «خمحور» ۰٫۰۷، «ختراک» ۲٫۲۲ و «خلنت» ۰٫۱۲ از دیگر نمادهایی بودند که همچنان ردای قرمز بر تن خود می بینند. نمادهای «خزامیا»، «خاهن»، «خفناور» و «تشتاد» از سوی ناظر بازار متوقف شدند.

براساس این گزارش، معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۳۰ هزار و ۱۹۴ واحد افزایش، رقم ۱ میلیون و ۶۱۱ هزار واحد را ثبت کرد. معامله‌گران همچنین ۱ میلیون معامله به ارزش ۱۴۴ هزار و ۶۰ میلیارد ریال انجام دادند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی چادرملو و معدنی و صنعتی گل گهر نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

 

منبع: اسب بخار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها