|
کدخبر: 125393

پیش‌ بینی بورس فردا (۹۹/۰۷/۰۷)

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بازار با افت بیش از ۲٫۵ درصدی به یک میلیون و ۵۷۲ هزار واحد رسید، اما بازار روند بازار فردا چگونه خواهد بود؟

بورس پیش‌ بینی بورس فردا (۹۹/۰۷/۰۷)

امروز بازار سهام روز پرعرضه‌ای را مخصوصا در نمادهای شاخص‌ساز و بزرگ پشت سر گذاشت و در نهایت با افت بیش از ۲.۵ درصدی به کار خود پایان داد.

محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند بازار فردا گفت: بازار سهام تا آخر مهر نوسانی است و شاهد نزول و صعود مدوام بازار تا پایان مهرماه خواهیم بود.

به گفته این کارشناس روند بازار بعد از مهرماه بسته به این است که بازار در چه محدوده حمایتی قرار بگیرد. محدوده حمایتی یک میلیون و ۵۰۰ و یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی دو محدوده مهم در بازار سهام است که می‌تواند روند بازار بعد از مهر را مشخص کند.

اگر بازار از محدوده حمایتی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد پایین‌تر بیاید، روند بازار سهام بعد از مهر دوباره نوسانی خواهد بود و احتمال کاهش بیشتر شاخص و نوسان مدوام آن وجود دارد. اما اگر شاخص کل از محدوده مقاومتی فراتر رود رشد شاخص کل بعد از مهر قطعا محتمل است.

این کارشناس در رابطه با مذاکرات و تاثیر ان بر بازار سرمایه اضافه کرد: اگر مذاکره‌ای صورت بگیرد و نتیجه حاصله به نفع ملت ایران باشد، باید شاهد کاهش قیمت دلار باشم و به تبع آن شرکت‌های وابسته به ارز و صادرات کاهش ارزندگی خواهند داشت اما سهم‌های دیگری به جای آنها رشد خواهند کرد و تاثیری روی کلیت بازار نخواهد داشت.

به تعبیری اگر این اتفاق بیفتد باید شاهد عوض شدن لیدر بازار باشیم، زیرا همانقدر که افزایش نرخ ارز بر شرکت‌های ارزمحور تاثیر مثبت دارد اما برای برخی شرکت‌ها تاثیر این مذاکره منفی است.

 

منبع: تجارت نیوز
  • ناامید ارسالی در

    این کارشناس نگفته کی عجیرش کرده که سیاست های اونا رو تا دو ماه دیگه بگه؟؟

  • سهامدار ارسالی در

    این گور به گور شده ها فقط منتظر انتخابات امریکای ملعون هستند بدبختا چشماشون تا ا ون موقع چیزی نمی بینه ای سگ تو روحتون

ارسال نظر