|
کدخبر: 125245

چند میلیون گواهی سپرده کالایی در بورس کالا رد و بدل شد

دادوستد بیش از ۵۳ میلیون گواهی سپرده کالایی در شش ماهه نخست امسال در بورس کالای ایران به ثبت رسید.

بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران در نیمه نخست امسال ۱۳۹۹ شاهد معامله ۵۳ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۲۴۷ گواهی مبتنی بر کالا به ارزشی بیش از ۳۵ هزار و ۵۸۹ میلیارد و ۹۴۸ میلیون ریال بود.

بر پایه این گزارش، در جریان معاملات نیمه نخست امسال در بازار گواهی سپرده کالایی معامله‌گران شاهد معامله بیش از ۳۷ میلیون و ۸۵۵ میلیون گواهی سپرده زعفران نگین به ارزشی بیش از ۳۵۳۰ میلیارد و ۵۱۳ میلیون ریال بودند که این رقم از نظر حجمی بیشترین سهم را در میان سایر دارایی‌ها به خود اختصاص داد.

همچنین بیش از دو میلیون و ۷۲۳ هزار گواهی سپرده زعفران پوشال نیز به ارزشی بیش از ۱۹۱ میلیارد و ۸۹۲ میلیون ریال خرید و فروش شد. در جریان معاملات این بازار ۵۴۰ هزار و ۷۱۳ گواهی سپرده پسته نیز به ارزشی نزدیک به ۵۳۵ میلیارد و ۶۳۹ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

این گزارش می‌افزاید: معامله گران از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه امسال نیز تعداد ۲۰۱ هزار و ۱۶۸ گواهی سپرده زیره سبز را نیز خریدند که در پی این معاملات ارزش ۸۳ میلیارد و ۵۶۲ میلیون ریالی برای این دارایی پایه رقم خورد.

خرید و فروش ۱۱ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۸۷۰ گواهی سپرده سکه طلا نیز بالاترین ارزش معاملاتی را در بین سایر دارایی‌های پایه به ثبت رساند. به طوری که ارزش معاملات این دارایی پایه در نیمه نخست امسال به رقم ۳۱ هزار و ۲۴۹ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال رسید تا سکه طلا ۸۸ درصد از کل ارزش معاملات ۶ ماهه بازار گواهی سپرده کالایی را به خود اختصاص دهد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر