|
کدخبر: 123984

بورس بازان این خبر مهم را از دست ندهند

در حالی که بازار سهام روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد اعلام شده که قرار است ۵۰۰ بنگاه صنعتی به بورس بیایند. باید دید چه زمانی عرضه اولیه این بنگاه‌ها در عمل استارت خواهد خورد.

برنامه عرضه ۵۰۰ شرکت صنعتی و معدنی اکران شد. سیاست‌گذاران صمت با هدف تامین منابع مالی طرح‌ها، به دنبال اتصال بنگاه‌های تولیدی به بازار سرمایه هستند. گزارش اقدامات وزارت صمت نشان می‌دهد با وجود تعهد برای ورود ۱۰۰ شرکت به بورس در امسال، ۲۶۳ شرکت برای پذیرش در بازار سهام-بیش از ۵/ ۲ برابر-اعلام آمادگی کردند. از ۲۶۳ شرکت یاد شده تاکنون ۱۱۵ شرکت نسبت به عقد قرارداد با نهاد مالی یا کارگزار مربوط برای انجام فرآیند پذیرش و یا انتشار اوراق گام برداشته‌اند.

تصمیم‌سازان صمت در نظر دارند تا از مسیرهای «توقف بررسی پرونده‌های مالیاتی سال‌های گذشته بنگاه‌ها»، «تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی به منظور هدایت منابع مردمی برای بنگاه‌های معتبر» و «حذف رکن ضامن برای بنگاه‌های معتبر در انتشار اوراق بدهی» تامین مالی بنگاه‌های تولیدی را به بازار سهام منتقل کنند.

روز گذشته معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت از اعلام آمادگی ۲۶۳ شرکت جدید برای پذیرش در بورس خبر داد. به گفته سعید زرندی از این میزان ۱۱۵ شرکت با نهادهای مالی قرارداد بستند و ۴۱ شرکت نیز در حال طی کردن فرآیندهای قبل از قرارداد هستند.

این در حالی است که وزارت صمت تعهد داده بود که امسال ۱۰۰ شرکت را به بورس متصل کند که با خبر زرندی مشخص شد استقبال شرکت‌ها از این طرح بالا بوده است. معاون طرح و برنامه وزارت صمتاز دلایل استقبال شرکت‌ها برای اتصال به بازار سرمایه گفت. به اعتقاد زرندی طرح وزارت صمت که از ابتدای امسال در دستور کار قرار گرفت، توانسته است متقاضیان بیشتری را جذب کند.

طبق داده‌های اعلام شده از سوی معاون طرح و برنامه وزارت صمت، سال گذشته تنها ۱۱ شرکت در حوزه صنعت در بورس حضور داشتند که از این تعداد تنها سهام ۵ شرکت در بورس عرضه شده است. به گفته زرندی اما این روند در سال ۱۳۹۹ با تغییر و تحولاتی همراه شد. طبق چارچوب سیاست‌های تعیین شده در وزارت صمت، در امسال مبنا بر این گذاشته شد که برای تامین منابع مالی مورد نیاز بنگاه‌ها و جبران نقدینگی، نگاه تولید و صنعت به سمت بازار سرمایه متمایل شود. در همین راستا وزارت صمت از طرق مختلف به موضوع اتصال بنگاه‌ها به بازار سرمایه ورود کرد.

منبع: تجارت نیوز
  • حمید رضا ارسالی در

    به خداوند قسم نمی گذارم حق زن وبچه خودم و مردم را بخوری انتقامی سخت از شما می گی رم

  • ناشناس ارسالی در

    همه باید برای سقوط نظام متحد شویم

    • صدای عدالت ارسالی در

      بیا بخورش

  • ناشناس ارسالی در

    وزارت بیکفایت دزدخانه

  • احمد ارسالی در

    شما بگید چه جوری اعتماد کنم!

  • احمد ارسالی در

    شما ما را به بورس فراخواندید ما هم اجابت کردیم و دیدیم چگونه مال ما را چاپیدید!! ایا رسم انسانیت همین است?

    • صدای عدالت ارسالی در

      ببین دوست عزیز به نظرم آدم عقل داره اینکه سرمایه تو گذاشتی حتی اگه تکلیف بود برات کار اشتباهی کردی چون ساز و کار بورس مشخص که نباید سرمایه زندگیت رو بزاری باید پولی اگه داری که گذاشتی بانک سود بگیری یا یک جوری مازاد توی بورس سرمایه گذاری کنی نه اینکه سرمایه پایه زندگیت رو بزاری الانم احساسی رفتار نکن سهامتو نفروش اگه افت کرده نتیجه خوبی میگیری

  • موسی ارسالی در

    چرا دولتی ها متوجه نیستند، امدن عرضه اولیه های بیشتر یعنی تزلزل بیشتر و ریزش بیشتر بابا دیگه سود عرضه اولیه را نمی خوایم جمع کنین

  • ناشناس ارسالی در

    بر پدر و مادرت وجد و آبادت لعنت

ارسال نظر