|
کدخبر: 123366

آخرین خبرها از عرضه اولیه هفته آینده

سهام گروه مالی سپهر صادرات با نماد وسپهر۱ یکشنبه ۳۰ شهریور در فرابورس ثبت سفارش می‌شود.

بورس آخرین خبرها از عرضه اولیه هفته آینده

تعداد ۶ میلیارد سهم معدل ٢درصد از سهام گروه مالی سپهر صادرات با عنوان "وسپهرا" در فرابورس عرضه می‌شود.

از تعداد ۶ میلیارد ورق سهم ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلون به عموم مردم عرضه می‌شود و ۶۰۰ میلیون سهم به دو صندوق تامین سرمایه سپهر و تامین سرمایه نوین فروخته می‌شود.

تاریخ و دوره ثبت سفارش برای سهامداران روز یکشنبه ۳۰ شهریورماه و از ساعتع ۱۳ تا ۱۷ خواهد بود.

ناشر این سهم در بازار فرابورس ایران شرکت کارگزاری بانک صادرات می‌باشد.

حداکثر سهام قابل خرید برای هر فرد یا هر کد بورسی حقیقی یا حقوقی ۱۱۰۰ سهم است.

با توجه به اینکه در عرضه اولیه‌های قبلی حدود ۴.۵ میلیون نفر شرکت می‌کردند و عرضه اولیه وسپهر برای سهامداران ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهم است بنابراین به نظر می‌رسد هر کد بورسی می‌تواند به اندازه تعداد حداکثر سهم یعنی ۱۱۰۰ ورق سهم خریداری نماید.

دامنه نرخ هر سهم بین ۹۵۰ تا ۱۱۰۰ تومان تعیین شده است که با در نظر گرفتن تعداد ۱۱۰۰ سهم و ارقام قیمتی دامنه می‌توان پیش‌بینی کرد که حداقل ۱ مکیلیون و ۴۵ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان برای نقدینگی نیاز است.

همچنین تاریخ دسترسی به سهم در تابلوی معاملات بازار فرابورس ایران جهت خرید و فروش روز شنبه ۵ مهر ماه خواهد بود.

سهامدارانی که در حساب کارگزاری خود توافقنامه خرید عرضه اولیه را انتخاب کرده یا پذیرفته‌اند باید در نظر داشته باشند که بایستی حتما یک روز قبل از عرضه اولیه حساب کارگزاری خود یا قدرت خرید خود در پرتفوی را شارژ نمایند در غیر این صورت عرضه اولیه به صورت اتوماتیک سفارش داده نخواهد شد.

عموما عرضه‌های اولیه بر خلاف بازار ثانویه مورد استفاده بنگاه‌ها و شرکت‌های بورسی قرار می‌گیرد و در واقع پول به بخش واقعی و مولد اقتصاد هدایت می‌شود به همین جهت در اقتصاد کشور اثرات مثبت و موثری خواهد داشت.

از طرفی با توجه به اینکه عرضه اولیه‌ها با قیمت‌های پایین تر از ارزش واقعی خود عرضه می‌شوند تا از سوی صندوق‌ها و سهامداران حقوقی و حقیقی خریداری شوند بنابراین هم در کوتاه مدت که با تخفیف خریداری شده و هم در بلند مدت که با انجام عملیات و استفاده از سرمایه‌ها در شرکت سود عملیاتی به وجود می‌آید سهامداران می‌توانند منتفع شوند و سود قابل توجهی نسبت به بسیاری از سهم‌ها کسب نمایند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر