|
کدخبر: 119982

وضعیت بازار ارز بعد از ریزش بورس

یک کارشناس بازار ارز با بیان این که درصورت خروج منابع از بازار سرمایه، نرخ یورو به دنبال نرخ دلار متاثر خواهد شد، چهار عامل اصلی که می‌تواند موجب گرانی این ارز شود را معرفی کرده و در مقابل چهار ابزار را برای کشیدن افسار گرانی ارز معرفی می‌کند.

بورس وضعیت بازار ارز بعد از ریزش بورس

در دوران نوسان بیشتر ارزها، یورو نوسان چندانی نداشته است و پس از پرش ۶۰۰ تومانی که چهارشبه هفته گذشته برای ورود به کانال ۲۷ هزار تومانی داشت، یک هفته‌ای است که در کانال ۲۷ هزار تومانی مانده است. اما آیا این ثبات ادامه خواهد داشت؟

مهدی پورمهر، کارشناس بازار ارز، در پاسخ می‌گوید: نوسانات یورو و دلار از یک الگو پیروی می‌کنند. درحال‌حاضر هم کمبود منابع ارزی در هر دو ارز وجود دارد. تحریم‌های احتمالی و هیجانات ناشی از آن بر نرخ یورو هم بسیار موثر است.

نابسامانی بورس به بازار ارز کشیده می‌شود؟

به اعتقاد او ممکن است ادامه دار شدن وضعیت نابسامان بورس موجب قطع امید سهامداران از این بازار شود تا در نهایت تصمیم بگیرند در سبد سرمایه‌گذاری خود تجدید نظر کنند.

این کارشناس پیش‌بینی می‌کند با توجه به بازدهی و رشد مناسب نرخ ارز یکی از بازارهایی که احتمالا مورد توجه سهامداران قرار گیرد بازار ارز باشد. او تاکید می‌کند: درصورت خروج منابع از بازار سرمایه، نرخ یورو هم به شدت متاثر می‌شود.

روبه‌رویی ابزارهای مهار و عوامل گرانی

پورمهر پیش‌بینی می‌کند که چهار عامل دیگر هم در کنار تاثیر احتمالی که خروج منابع از بازار سرمایه خواهد داشت، اثر‌گذار باشند؛ تشدید فشار تحریم از سوی امریکا و برگشت تحریم‌ها، افزایش نرخ دلار بعنوان نرخ جانشین، تغییر معادلات و موازنه منطقه خاورمیانه و فشار فنر ارز ناشی از تقاضای موجود و رشد نمایی دلار.

او در مقابل چهار ابزار را برای کنترل و جلوگیری از رشد نرخ یورو در آینده موثر اعلام می‌کند؛ کاهش قیمت نیمایی، افزایش اعتماد در بازار سرمایه توسط دولت، اقدامات کنترلی در حوزه قیمت ارز و وصول ارزهای صادراتی.

 به گفته این کارشناس هرچند درصد تحقق وصول ارزهای صادراتی کم است اما می‌تواند سیگنالی باشد که فضای نظارت را تشدید می‌کند و از رشد هیجانی می‌کاهد.

 

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    خاک بر سر دولت برعرضه....

  • ناشناس ارسالی در

    بريد بميريد با اين کشور داريتون .....................

  • علی ارسالی در

    حالا به اون 25 اقتصاد دان نامه بزنید ریز ش بورس بدتر از افزایش آن گرانی و تورم به بار خواهد آورد هم از لحاظ فرار سرمایه ب ه سوی دلار و سکه و مسکن و احتکار آن و هم از لحاظ فضای بیرون سهامداران متضرر به ه ر روش ممکن در کسب و کار خود به دنبال تام ین ضررهای بورسی خود هستند که تورم و رکود شدید اقتصادی ایجاد خواهد کرد بازار سرما یه بازی خیمه شب بازی نیست

  • ناشناس ارسالی در

    کار درست رو اونهایی کردن که رفتن اول سال ارز و سکه خریدن،الآن دو برابر می فروشن و به حماقت سهام داران میخندن
    بدبخت سهام دارها که الان حتی با ۵۰ درصد ضرر هم ، کسی نیست سهم از ما بخره۰

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها