|
کدخبر: 119006

مروری بر اخبار سهام عدالت در هفته ای که گذشت

در هفته‌ای که سپری شد سهام عدالت با چند اتفاق از جمله فروش خودسر ۳۰ درصد دوم، کاهش ارزش، نحوه شناسایی جاماندگان و تعیین تکلیف برای سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند همراه شد.

بورس مروری بر اخبار سهام عدالت در هفته ای که گذشت

در هفته‌ای که سپری شد سهام عدالت با چند اتفاق از جمله فروش خودسر ۳۰ درصد دوم، کاهش ارزش، نحوه شناسایی جاماندگان و تعیین تکلیف برای سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند همراه شد.

فروش خودسر

یکی از حواشی مهم سهام عدالت در هفته‌ای که گذشت این بود که سهامداران بسیاری مدعی بودند بدون این که درخواست فروش ۳۰ درصد دوم سهامشان را ثبت کرده‌اند، کارگزاری بدون اجازه و به صورت خودسر در حال فروش آن است.

رئیس هیات مدیره کارگزاری بانک ملی این موضوع را رد کرد اما مشتریان دیگر بانک‌ها نیز این موضوع را عنوان کردند که نشان می‌دهد به احتمال قوی این کار در حال انجام است.

فروش خودسر ۳۰ درصد دوم سهام عدالت اگر صحت داشته باشد، احتمالا اعتراض سهامداران را در پی خواهد داشت و آنها به دنیال جبران خسارت خواهند بود.

ارزش سهام

با توجه به افت ۲.۲ درصدی شاخص کل بورس در این هفته سهام عدالت نیز با افت ۰.۵ درصدی مواجه شد.

در پایان هفته منتهی به شش شهریور ماه، ارزش سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی با ۰.۵ درصد کاهش نسبت به هفته قبل۱۶ میلیون و ۷۳۲ هزار تومان شد. با این حساب ارزش ۶۰ درصد سهام عدالت قابل معامله بار دیگر به بیش از ۱۰ میلیون تومان رسید.

جاماندگان سهام عدالت

در خصوص جاماندگان سهام عدالت نیز عضوی هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی اعلام کرد که در صحن مجلس رای آورد و کلیات آن در کمیسیون اقتصاد در حال بررسی است و تا حدودی دولت نیز در این مورد قانع شده است.

به گفته وی، کمیته امداد مامور شده است تا روستاییان، کارگران فصلی و ساختمانی و برخی از افراد آبرومند که تحت پوشش نهادی قرار ندارند اما وضعیت مالی مناسبی ندارند را تایید کند تا این افراد نیز جزء جاماندگان محسوب شوند.

سهام در روش غیرمستقیم

در هفته آخر مرداد ماه محمدرضا جودکی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران گفت: کار پذیرش و ورود به بورس همه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مرتبط با سهام عدالت تا ۱۵ شهریور سال جاری به اتمام می‌رسد.

اما معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در گفتگو با تجارت‌نیوز عنوان کرد که زمان‌بندی برای ورود این شرکت‌ها به بورس تعیین نشده است.

محمدرضا معتمد گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بورس ثبت شده هستند و قرار است که نماد آنها بازگشایی شود، هر کدام از این شرکت‌ها که آماده شود ما کارهای پذیرش و ثبت اطلاعات سهامداران انجام می‌دهیم و متعاقبا اعلام می‌کنیم که قابل معامله می‌شود.

همچنین به گفته وی، سهامداران سهام عدالت که از این پس به عنوان سهامدار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی شناخته می‌شوند می‌توانند همانند دیگر سهامداران بورسی معامله کنند که مسائل فنی آن توسط بورس تهران و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مشخص می‌شود.

کارگزاری‌های بانکی چه کردند؟

در هفته‌ای که گذشت کارگزارى بانک ملى ایران اعلام کرد که از طریق اپلیکیشن‌هاى پیام‌رسان با شماره ٠٩٠٢۶٨١٢۵٩٢ پاسخگوى سئوالات و ابهامات مشتریان در مورد سهام عدالت است.

حسین مقدم، مدیر عامل کارگزاری بانک تجارت نیز گفت: فقط افرادی که در این مدت فوت شده‌اند پول آنها برگشت خرده و نزد کارگزاری است، در این مورد شرکت سپرده‌گذاری راهکار درستی به ما نداده است.

به گفته وی همچنین برخی از سهامداران به علت مغایرت اطلاعات پول سهام فروخته شده برایشان واریز نشده است که برای همه این افراد پیامک ارسال شده تا مجددا وارد سامانه سهام عدالت شوند و اطلاعات خود را اصلاح کنند تا دوباره درخواست ارسال شود.

 

منبع: تجارت نیوز
  • محمود عسگری ارسالی در

    باسلام این ۱۰۰باردیدگاه خودم رامینوسم اصلاکسی جوابگو نیست ۱۶تیر۳۰درصد ازسهامم رانزدبانک تجارت فروختم تاالان ۱۰۹۰۰۰۰۰ریال واریزگردیده امابه صورت قطرچکانی در۸مرحله پرداخت شده من نمیدانم گارگزار بانک تجارت چه گارگزاری میباشد چرا کلان واریز نمیکنند اخ ازاین روزگارای گارگزارخیلی ًضعیف هستن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها