|
کدخبر: 117093

این نمادها امروز بورس را سبزپوش کردند

در پایان معاملات امروز بازار بورس تهران، شاخص کل با وجود رشد ۹ هزار واحدی و سبز شدن تابلوهای تالار شیشه ای به نظر می‌رسد فشار عرضه در بورس دوباره شدت گرفته است.

بورس این نمادها امروز بورس را سبزپوش کردند

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با رشدی ۹ هزار و ۶۰۰ واحدی و قرار گرفتن در سطح یک میلیون و ۸۲۵ هزار واحدی به کار خود خاتمه داد. رشد ۰.۵ درصدی شاخص کل در حالی در پایان معاملات امروز به ثبت رسید که شاخص کل هم‌وزن نیز ۰.۷۶ درصد رشد کرد.

رشد ۰.۵ درصدی شاخص کل بورس در حالی رخ داد که در میانه معاملات جلسه اول بورس شاخص کل توانسته بود بیش از ۲ درصد رشد را به ثبت برساند.

معاملات امروز اگر چه با روندی مثبت و سبزپوشی و صف خرید بیشتر نمادهای بزرگ نوبت اول آغاز شد اما در ادامه و با گذشت زمان معاملات، فشار عرضه در بسیاری از نمادها موجب شد تا صف‌های خرید ریخته شده و بازار به حالت متعادل‌تری برسد. این فشار عرضه در نیمه دوم معاملات بورس نیز ادامه داشت و نمادهای شاخص‌ساز فولاد، فملی و شستا همگی در محدوده منفی معامله شدند. همچنین بازگشایی نمادهای پالایشگاهی در محدوده منفی نیز بر شدت منفی شدن بازار افزود تا در نهایت رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص به کمتر از ۱۰ هزار واحد تقلیل یابد.

در پایان معاملات امروز بیش از ۱۲ میلیون و ۱۶۴ هزار سهم پس از ۲ میلیون و ۱۳۹ هزار معامله داد و ستد شد که ارزش کل معاملات آنها ۱۹ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان بود. با احتساب معاملات فرابورس نیز ارزش کل بازار حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد شد که در روزهای اخیر بی‌سابقه بوده است.

نماد فارس با تاثیر مثبت ۵ هزار واحدی تاثیرگذارترین نماد امروز بورس بود، و سه نماد فملی، شپنا و شتران نیز هر کدام بیش از ۲ هزار واحد تاثیر منفی بر شاخص کل داشتند.

در میان گروه‌های صنعتی نیز گروه چندرشته‌ای با بیش از ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان و گروه خودرویی با ۲ هزار و ۶۹۱ میلیاردتومان بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. نمادهای شستا، ثشاهد و خودرو نیز بیشترین ارزش معاملات امروز بازار سهام را به خود اختصاص دادند.

بازار سهام امروز در حالی به معاملات خود پایان داد که امروز عرضه اولیه نماد «گدنا» در فرابورس انجام شد. نمادی که ثبت سفارش آن تا ساعت ۱۷ ادامه دارد. با وجود عملکرد ضعیف بورس در نیمه دوم معاملات امروز، حجم بالای معاملات به عنوان نکته مثبتی در بازار امروز همچنان سهامداران را به آینده بورس امیدوار کرده است.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها