|
کدخبر: 114311

۵۰ شرکت جدید در راه بورس + جزئیات

حسین سلاح ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در ارتباط با ورود شرکت های جدید به بازار بورس گفت: با پیگیری مقدمات لازم، پذیرش ۵۰ شرکت بخش خصوصی در بورس تا پایان سال نهایی می‌شود.

بورس ۵۰ شرکت جدید در راه بورس + جزئیات

حسین سلاح ورزی در گفت‌وگویی اظهار کرد: همانطور که در جلسات قبلی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به موضوع ورود جدی‌تر این بخش به بازار سرمایه پرداخته شده بود، در جلسه اخیر این شورا نیز گام‌هایی جدید در این مسیر برداشته شد.

به گفته وی، یکی از اصلی‌ترین مسائلی که همچنان در شورای گفت‌وگو بحث در رابطه با آن ادامه دارد، تامین مالی پروژه‌های نیمه تمام از طریق بازار سرمایه است. بخش خصوصی آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده و به نظر می‌رسد امکان دست یابی به روشی قابل قبول وجود خواهد داشت.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، با اشاره به مذاکراتی که برای ورود شرکت‌های بخش خصوصی به بازار سرمایه انجام شده، اظهار کرد: در جلسه قبلی شورای گفت‌وگو با امضای تفاهمنامه‌ای میان، سازمان بورس، فرابورس و اتاق ایران، بنا شد با شکل دادن به پنجره‌ای واحد، مقدمات ورود بخش خصوصی به بورس فراهم شود.

سلاح ورزی ادامه داد: در چارچوب این پنجره واحد که پیاده‌سازی و نظارت بر آن بر عهده اتاق بازرگانی خواهد بود، وضعیت بنگاه‌ها بررسی شده و مقدمات لازم برای ورود آنها به بورس فراهم می‌شود.

وی درباره آخرین وضعیت استقبال بخش خصوصی از ورود به بازار سرمایه نیز بیان کرد: در هفته‌های گذشته، بیش از ۲۳۰ ثبت نام انجام شده و ۴۰ شرکت برای پیگیری شرایط موردنیاز مشاوره خود را آغاز کرده‌اند و ۹۹ شرکت نیز اطلاعات مالی خود را به ثبت رسانده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، ۵۰ شرکت بخش خصوصی در بورس پذیرش شوند.

شب گذشته جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برگزار شد و در حاشیه آن، وزیر اقتصاد از فراهم شدن مقدمات ورود تعدادی از شرکت‌های بخش خصوصی به بازار سرمایه خبر داده بود.

در ماه‌های گذشته با روند افزایشی شکل گرفته در بازار سهام، دولت اعلام کرده حمایت خود از این بازار را ادامه خواهد داد و عرضه سهام شرکت‌های جدید در بورس یکی از گزینه‌های موجود در این عرصه است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها