|
کدخبر: 113003

اختصاصی گسترش نیوز؛

غول ماکارونی ایران بورسی شد

زر ماکارون به عنوان یکی از قوی ترین شرکت های تولیدکننده مواد غذایی در کشور رسما وارد بورس خواهد شد.

بورس غول ماکارونی ایران بورسی شد

فردا چهارشنبه مورخ ۸ مرداد، ۱۲ درصد از سهام شرکت زر ماکارون معادل ۱۹۲ میلیون سهم عرضه می‌شود. دامنه قیمتی بین ۳۷ هزار و ۷۵۰ریال  تا ۳۹ هزار و ۷۵۰ریال  به ازای هر سهم است. سهمیه هر کد ۱۵۰ سهم است. از کل تعداد سهام عرضه اولیه ۱۶۰ میلیون سهمیه عموم سرمایه گذاران و ۳۲ میلیون سهمیه صندوق‌های سرمایه گذاری است. حداقل سزمایه ای که برای خرید این سهام لازم است ۵٫۹۷۰٫۰۰۰ ریال است.

اطلاعیه عرضه اولیه سهام شرکت صنعتی زر ماکارون (غزر)

 پیرو اطلاعیه شماره ۱۸۱/۷۷۳۳۵ مورخ ۱۳۹۹/۰۵/۰۵ در روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۵/۰۸ تعداد ۱۹۲ میلیون سهم معادل ۱۲ درصد از سهام شرکت صنعتی زر ماکارون(غزر) به عنوان پانصدو سی و هشتمین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر ، گروه و طبقه سایر محصولات غذایی در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد غزر به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

سلطانی-زر مرتضی سلطانی - مدیرعامل گروه زر

لازم به ذکر است تعداد ۱۶۰ میلیون سهم از کل سهام قابل عرضه در فرآیند کشف قیمت جهت عرضه به عموم به غیراز صندوق های سرمایه گذاری در روز عرضه اختصاص خواهد یافت و تعداد ۳۲ میلیون سهم نیز صرفا به صندوق های سرمایه گذاری در روز معاملاتی شنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۵/۱۱ به قیمت کشف شده در روز عرضه مورخ ۱۳۹۹/۰۵/۰۸ اختصاص خواهدتی آن متعاقبا اعلام خواهد شد.سهمیه صندوق های سرمایه گذاری نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

زر ماکارون در یک نگاه

شرکت زر ماکارون در سال ۱۳۸۴ وارد بازار رقابت شد در سال ۱۳۸۸ شروع به گسترش کارخانهٔ آرد و ماکارونی کرد و در سال ۱۳۸۹ عملیات توسعه به پایان رسید.در این سالها مدام توان ذخیره‌سازی شرکت افزایش یافت.

در همان سال شرکت، مرکز آموزش علمی و کاربردی زر را تأسیس کرد و ۵ اختراع در تولید ماکارونی پاستا ثبت کرد و پروانهٔ تأسیس مجتمع کارخانجات فرآوری عمیق غلات در ۱۴ رشته از وزارت صنایع به ظرفیت ۴ میلیون تن را بدست آورد.

زر-کارخانه-یک

امروز ​هلدینگ زر به‌عنوان یکی از برندهای ملی و بزرگ و بااهمیت در صنایع غذایی ایران محسوب می‌شود که افزون بر فروش داخلی، بخشی از محصولاتش را به خارج از کشور نیز صادر می‌کند. مهم‌ترین نکته در فروش خارجی هلدینگ زر، صادرات پاستا به اروپا و حتی ایتالیا، به‌عنوان مرکز تولید پاستای جهان است که افتخاری برای صنعت و به‌ویژه صنایع غذایی ایران محسوب می‌شود.

به گزارش گسترش نیوز تمام فرآیندهای لازم برای ورود شرکت صنعتی زرماکارون به عنوان اولین شرکت بخش خصوصی که در سال جهش تولید پا به بورس می‌گذارد، با نظارت کامل متولیان سازمان بورس اوراق بهادار و شرکت بورس سپری شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها