|
کدخبر: 106838 شهریار خادمی

گسترش نیوز گزارش می‌شود:

بورس در برهه تاریخی و سرنوشت ساز

یاسر فلاح اظهار کرد: ما در یک دوره تاریخی هستیم و باید قدر این فرصت را بدانیم در هر صورت اتفاق بسیار بزرگ و با اهمیتی در حال وقوع است.

بورس بورس در برهه تاریخی و سرنوشت ساز

جمعه شب در گروه پرسون مختص به خبرنگاران و مسئولان جلسه پرسش و پاسخ با یار فلاح مدیر روابط عمومی سازمان بورس برگزار شد و وی پاسخگوی سوالات خبرنگاران از جمله خبرنگار گسترش نیوز شد که در ادامه می‌توانید این نشست خبری مجازی را بخوانید با ما همراه شوید:

فلاح1

یاسر فلاح مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس درباره علت عدم رشد زیرساخت‌های بازار سرمایه با وجود افزایش سرمایه در بورس گفت: زیرساخت‌ها و مباحث در بورس همانند حوزه‌های فناوری اطلاعات نیست که یک شبه رشد کند بلکه فرآیند‌ای است زمانبر کاملاً سنگینی است و از آنجایی که میل به سرمایه‌گذاری در بورس در کشور ما خیلی بالا نبوده است و این روزها یک اتفاق بسیار خوب در حال وقوع است و آن این است که میل به سرمایه‌گذاری جهت درست خودش را پیدا کرده و به سمت بورس روانه شده است، ‌به هر حال اگر کسی میل به نوسان‌گیری دارد این میل به نوسان‌گیری خودش را باید در بورس تخلیه کند و باید اینجا به دنبال این باشد که از طریق خرید سهام شرکت‌های خوب از این نوسانات بازار بهره‌مند شود نه اینکه به سراغ بازارهای غیرمولدی مثل ارز و سکه برود.

علت استقبال غیرمنطقی مردم از بازار بورس

وی در ادامه به سوالی دگر درمورد علت استقبال غیرمنطقی مردم از بازار بورس پاسخ داد و اینچین اظهار کرد: اولا که استقبال از بوس اصلاً غیرمنطقی نیست و ما در یک دوره تاریخی هستیم و باید قدر این فرصت را بدانیم در هر صورت اتفاق بسیار بزرگ و با اهمیتی در حال وقوع است که اقتصاد کشورمان از یک اقتصاد بانک محور و متکی به بازار پول به یک اقتصاد سرمایه محور بدل شود و این امر مهم در حال وقوع است.

وی ادامه داد: اگر کشور ما می‌خواهد متکی به درآمدهای نفتی نباشد باید شرکت‌ها و بنگاه‌ها بیایند و در بازار سرمایه شرکت کنند و سوق داده شوند به سمت واگذاری بخشی از مالکیت شان در بورس و این اتفاق به این شرکت‌ها کمک می‌کند تا آنها هم تامین مالی خوبی داشته باشند و هم از روش‌های دیگر تأمین مالی مثل افزایش سرمایه یا انتشار انواع اوراق مالی در بورس بهره‌مند شوند.

فلاح ادامه داد: بورس کمک می‌کند شرکت‌ها شفاف مالی شوند و مردم هم که سهامداران آنها هستند به دقت آنها را بررسی می‌کنند و شرکت‌ها از طریق افزایش تولید و از طریق صادرات می‌توانند کسب منفعت کنند و قیمت سهامشان ارزش پیدا می‌کند و معتبر می‌شوند اینها اولویت‌هایی که در بورس به وجود می‌آید.

تعداد کارگزاری‌های معتبر در ایران

مدیر روابط عمومی سازمان بورس تعداد کارگزاری‌های معتبر در ایران را اینچنین بیان کرد: در حال حاصر ۱۰۸ کارگزاری فعال در کشور داریم و این ۱۰۸ کارگزاری در حدود ۱۸۰۰ ایستگاه معاملاتی در کل کشور دارند.

فلاح ادامه داد: ما کارگزاری‌های دولتی داریم همانند بانک‌های ملی، سپه و کشاورزی که کارگزاری دارند البته این کارگزاریها در ایران دولتی هستند و آنچنان در کشور گسترش پیدا نکردند، اما شعب کارگزاری‌های بخش خصوصی مثل مفید، آگاه، فارابی و اقتصادبیدار در کشور توسعه پیدا می‌کنند

وی ادامه داد: به نظرم باید به سراغ کارگزاری‌های که می‌توانند در کشور توسعه بدهند و مردم را با فرهنگ سهامداری آشنا کنند برویم و تعداد کارگزاری‌ها را بیشتر کنیم.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در پایانه درباره علت مشکل ایجاد شده در کارگزاری آگاه گفت: دیتاسنتر کارگزاری آگاه روز چهارشنبه سوخت و مشکل سخت افزاری پیدا کرد و سبب شد که شایعات و حرف‌هایی در فضای مجازی مطرح شود که واقعیت ندارد.

فلاح ادامه داد: بلافاصله بعد از این مشکل تیم از سازمان بورس و کارگزاری آگاه وآن شرکت نرم افزاری که ارائه دهنده خدمات برخط به کارگزاری آگاه بود مشغول بررسی شدند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها