|
کدخبر: 102840

نگاهی به بازار بورس و سهام عدالت

شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ضمن بررسی روند امروز معاملات بازار سهام پیش‌بینی کرد بازار به مدار صعود بازگشته و تارگت ۱.۶ میلیون واحدی را در سر دارد بنابراین فعلاً از اصلاح خبری نیست.

بورس نگاهی به بازار بورس و سهام عدالت

شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ابن سینا مدبر (اماکو) با بررسی روند معاملات نخستین روز این هفته بازار سهام اعلام کرد: معاملات امروز بازار با رشد عمده نمادهای بورسی و فرابورسی همراه شد به طوری که شاخص کل از سقف قبلی با قدرت عبور کرد و به یک میلیون و ۶۸ هزار و ۸۶۰ واحد رسید. ارزش معاملات بورس و فرابورس ۷.۷ و ۳.۶ هزار میلیارد تومان بود.

سه نماد "فارس، فولاد، فملی" بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. در گروه قندی افزایش نرخ شکر منجر به تشکیل صف خرید در نمادهای این گروه شد. در گروه دارویی نیز که یکی پس از دیگری افزایش نرخ محصولات به گوش می‌رسد تقاضای خوبی را شاهد بودیم. در گروه فلزات هم با افزایش نرخ کامودیتی‌ها شاهد تقاضای سنگینی بودیم. در نمادهای پالایشی نیز همانطور که انتظار می‌رفت صف خرید سنگین را نظاره گر بودیم.

روند اصلاحی بازار از انتهای هفته گذشته به پایان رسید و با گذشت شاخص از سقف قبلی، روند صعودی بازار تشدید شد. بازار برای رشد، محرک‌های خوبی همچون افزایش نرخ ارز، بهبود وضعیت بازارهای جهانی و تورم انتظاری را پیش رو دارد. به نظر بازار به مدار صعودی بازگشته و تارگت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی را در سر دارد بنابراین به نظر این روند تا پایان هفته ادامه خواهد داشت و فعلا از اصلاح خبری نیست.

بررسی چند رویداد

مهلت انتخاب مدیریت مستقیم سهام عدالت بار دیگر تمدید شد و تا ۲۹ خرداد همچنان مشمولان این سهام وقت دارند بین شیوه سهامداری مستقیم یا غیرمستقیم یکی روش را انتخاب ‌کنند. با این حساب پایان خرداد مشخص خواهد شد چه تعداد از افراد خواهان این هستند که سهام عدالت را پس از ده سال در دست بگیرند و شاید برای فروش آنها اقدام کنند.

از سوی دیگر با طولانی شدن فرآیند فروش و آزادسازی سهام عدالت تاثیر هیجانی آن نیز فروکش کرده است. بازار به خوبی توانست هیجان منفی ناشی از فروش سهم عدالت را در خود هضم کند.

عضو شورای‌عالی بورس گفت: حل مشکل مالیاتی شرکت‌های متقاضی پذیرش در بورس‌ها در شورای‌عالی بورس مطرح و با تصویب شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، مزیت مالیاتی خوبی برای شرکت‌هایی که در سال ۹۹ در بورس‌ها پذیرش شوند، ایجاد خواهد شد.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با طرح مجلس همه واجدان شرایط و جاماندگان از سهام عدالت، مشمول این سهام می‌شوند.

محمدجواد ایروانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم را تشویق به فروش نکنید سهام عدالت قوی‌ترین سهام را در سبد دارد.

انجمن صنعت لاستیک با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی تولید داخلی و فاصله قیمت کارخانه با بازار درخواست افزایش قیمت را به سازمان حمایت ارائه کرد و منتظر پاسخ است.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی عدالت در بورس پذیرش شده‌اند اما باید سهم افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند مشخص شود و بعد به همان تناسب افزایش سرمایه تصویب و ثبت شود.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها