|
کدخبر: 97270

جزئیات پرداخت وام ۲۰میلیونی کرونا به تعاونی‌ها

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های اعتبار گفت: مصوبه پرداخت وام ۲۰میلیون تومانی به تعاونی‌ها مسکَن است و درمان نیست. باید زیرساخت‌های اداری را اصلاح و تعاونی‌ها را به بانک مرکزی متصل کنیم.

گسترش‌نیوز: محمد حسین کرامت به آمار جامعی از تعاونی‌ها اعتبار پرداخت و اظهار داشت: نزدیک به ۸۰۰ تعاونی اعتبار فعال در کشور داریم که حدود ۲۰۰ تعاونی از بانک مرکزی مجوز دارند. ۳۵۰ تعاونی در حال اخذ مجوز بوده و مابقی آنها تا کنون مجوز بانک مرکزی را اخذ نکرده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های اعتبار کشور افزود: تمامی تعاونی‌ها ما قابل وثوق هستند اما خوشنام ترین آنها، تعاونی اعتبار کارکنان مادر تخصصی بازرگان دولتی ایران، تعاونی اعتبار چاپخانه دولتی ایران، تعاونی اعتبار اعضا و کارکنان و بازنشستگان سازمان امور مالیاتی و تعاونی اعتبار سازمان جنگل‌ها و جهاد کشاورزی هستند.

کرامت ادامه داد: با شیوع کرونا ما آسیب نسبتاً کمتری از کرونا دیدیم اما معتقدم کرونا می‌تواند رنسانسی ایجاد کرده و موجب جهش در اقتصاد شود. تعاونی‌های اعتبار اگر به سیستم بانکی متصل شوند و کمیته‌ای متشکل از نماینده بانک مرکزی ، نماینده اتحادیه و نماینده اتاق تعاون شکل بگیرد می‌تواند در ارتقا جایگاه تعاونی‌های اعتبار را در پی داشته باشد.

وی تصریح کرد: مصوبه پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی به تعاونی‌ها مسکنی بر کرونا هستند اما به طور کامل درمانگر نیستند. ما باید زیرساخت‌های اداری را اصلاح کنیم و تعاونی‌ها را به بانک مرکزی متصل کنیم که این مهم، فاکتورهای مثبتی همچون شفافیت، کاهش رفت و آمد شهری و... را به دنبال دارد.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها