|
کدخبر: 75596

روزی آرام برای معاملات جهانی ارز!

انتظار معامله گران برای فاز بعدی مذاکرات تجاری امریکا و چین باعث رقم خوردن روزی آرام در معاملات ارزی جهانی شد.

گسترش‌نیوز: پس از آن که وزارت کار امریکا در گزارشی اعلام کرد اشتغالزایی ماه گذشته این کشور از ۲۶۰‌هزار فرصت شغلی عبور کرده است، نگرانی‌ها نسبت به کاهش رشد اقتصادی در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان تا حد زیادی کاهش یافت و تقاضا برای خرید دلار در بازارهای ارزی افزایش محسوسی پیدا کرد.

از سوی دیگر تصمیم چین برای به تعویق انداختن افزایش تعرفه بر روی واردات برخی محصولات امریکایی نظیر سویا و گوشت احتمال به تعویق افتادن افزایش تعرفه بر روی محصولات چینی از طرف امریکا را تضعیف کرده است. با این حال لری کودلو، مشاور اقتصادی ترامپ گفته است اگر مذاکرات به نتیجه دلخواه نرسند، امریکا مصمم به افزایش تعرفه‌های وارداتی خواهد بود. قرار است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا سه روز دیگر در خصوص افزایش تعرفه روی وارداتی به ارز ش بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار از چین یا تمدید فعلی معافیت‌ها تصمیم گیری کند.

کازوشیگه کایادا، تحلیل گر ارشد بازار ارز در موسسه " استیت استریت" گفت: حس بازارها این است که هر دو طرف می‌خواهند از بیشتر شدن تنش‌ها خودداری کنند. بنابراین محتمل‌ترین سناریو این است که روند فعلی حفظ شود.

چین و امریکا درگیر یک جنگ تجاری طولانی مدت بوده‌اند که اکنون وارد هفدهمین ماه خود شده است و از آن به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش رشد اقتصادی جهان نام برده می‌شود تا جایی که بانک جهانی، زیان این جنگ برای اقتصاد جهانی طی دو سال‌ آینده را حدود ۷۰۰ میلیارد دلار برآورد کرده است. دو طرف طیف گسترده‌ای از محصولات وارداتی یکدیگر را مشمول تعرفه‌های اضافی کرده‌اند.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، نسبتا بدون تغییر در مقایسه با روز قبل و در سطح ۹۷.۷۰۴ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۰۹۶ دلار اعلام شد.

در حوزه برگزیت نیز بوریس جانسون، رهبر حزب محافظه کار که در نظرسنجی‌ها از حزب کارگر پیش افتاده است وعده داده که در صورت پیروزی، پرونده برگزیت را به سرعت خواهد بست. از سوی دیگر اما جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر وعده داده است در صورت پیروزی در انتخابات، رفراندوم برگزیت را برای بار دوم برگزار خواهد کرد اما افزوده که در جریان این همه پرسی موضعی بی‌طرف اتخاذ خواهد کرد. رهبر حزب لیبرال دموکرات انگلیس که طرفدار باقی ماندن در اتحادیه اروپا است، پیشنهاد همکاری با حزب کارگر را در صورت قبول خواسته‌های آنها مطرح کرده است.

در آخرین دور از معاملات، پوند با اندکی افزایش نرخ نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۱۶۴ دلار مبادله شد. هر یورو نسبتا بدون تغییر در مقایسه با روز قبل به ۱.۱۰۶۵ رسید. هم‌چنین هر دلار امریکا به ۱.۳۲۵۷ دلار کانادا افزایش یافت. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای ۱.۳۶ دلار سنگاپور مبادله شد.

میشل آرون، استراتژیست ارزی در موسسه "استیت استریت" گفت: داده‌های اخیر نشان می‌دهد که اقتصاد امریکا در وضعیتی بهتر از چیزی که پیش‌تر تصور می‌شد قرار دارد. این مسئله به کاهش نگرانی‌ها از وقوع رکود کمک خواهد کرد.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار به ۱۰۸.۵۳۴۸ ین رسید. ارزش ین پس از آن تقویت شد که رشد اقتصادی سه ماهه سوم سال ژاپن بسیار نیرومندتر از پیش‌بینی‌های قبلی ظاهر شد. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار امریکا به ازای ۱.۴۶۴۹ دلار مبادله شد. هم‌چنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۳۹۷ یوان چین اعلام شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها