|
کدخبر: 63046

مدیرعامل بیمه سلامت در گفت‌وگو با گسترش نیوز؛

۷ میلیون نفر در کشور بیمه‌ ندارند

موهبتی گفت: حدود ۶.۵ الی ۷ میلیون نفر در کشور فاقد پوشش بیمه‌ای هستند.

گسترش نیوز: طاهر موهبتی مدیرعامل بیمه سلامت در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز در مورد مصوبه اخیر دولت مبنی بر اجباری بودن بیمه سلامت، اظهار کرد: مطابق قانون برنامه، پوشش بیمه سلامت برای تمامی آحاد جمعیت کشور اجباری است.

موهبتی افزود: در آیین نامه این بیمه تسهیلاتی همانند یارانه بیمه سلامت، تقسیط و... دیده شده است. هرچند که مهلت استفاده از این امتیاز‌ها به اتمام رسیده اما استثنایی برای افرادی که به تازدگی ازدواج کرده‌اند و یا نوزاد‌های تازه به دنیا آمده، جود دارد و می‌توانند از آن برخوردار شوند.

مدیرعامل بیمه سلامت با اشاره به اینکه واجدین شرایط مهلتی ۶ ماهه برای اعلام و استفاده از این مزیت دارند، اضافه کرد: البته برخورداری از از یارانه دولت در خصوص پرداخت حق سرانه بیمه‌ها از طریق ارزیابی وسع و سایر ضوابط انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس این مصوبه دولت، تمام افراد بیمه نشده و تمامی روستاییان و عشایری که بیمه نیستند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند، مطرح کرد: طبق ارزیابی‌های سازمان بیمه سلامت، حدود ۶.۵ الی ۷ میلیون نفر در کشور فاقد پوشش بیمه‌ای هستند. البته مرکز آمار برآورد بیشتری از این امر داشته که در این صورت از این گروه نیز استقبال می‌کنیم.

مدیرعامل بیمه سلامت ابراز کرد: در گذشته افرادی که توان مالی کافی برای این امر را نداشتند باید مورد تایید کمیته امداد قرار می‌گرفتند و عده‌ای تمایلی به این موضوع نداشتند. از این رو بنا بر حفظ کرامت انسانی، نظام ارزیابی وسع افراد تعبیه شده است که در این نظام نظارتی گروه درآمدی افراد تقسیم‌بندی و مطابق آن از یارانه بیمه سلامت برخوردار شوند.

موهبتی در مورد این سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه این سازوکار‌ها از چه زمانی اجرایی می‌شود؟ پاسخ داد: به محض ابلاغ آیین نامه، حدود ۴۵ روز زمان برای تشریح سازوکار‌های مربوط و دستورالعمل‌های لازم خواهیم داشت و طی این مدت تمام افراد از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

بر اساس این گزارش؛ و رفاه اجتماعی با اعلام این که این حق بیمه شامل سرپرست خانوار و کلیه افراد تحت تکفل آنان است، ادامه داد: بر اساس این مصوبه هفت درصد درآمد خانوار در اختیار بیمه قرار می‌گیرد و سهم کارفرما و دولت نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

لازم به ذکر است؛ بر اساس این مصوبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است حداکثر ظرف یک ماه پاسخ آزمون وسع را به سازمان بیمه سلامت ایران ارائه دهد و بیمه سلامت بر این مبنا مکلف به بیمه کردن افراد متقاضی بیمه است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها