|
کدخبر: 322369

خرید و فروش تتر: راهنمای گام به گام برای مبتدیان

بانک و بیمه خرید و فروش تتر: راهنمای گام به گام برای مبتدیان

در بازار پر نوسان کریپتو برای جلوگیری از ضرر کاهش قیمت رمزارزها، نیاز به خرید ارزی دارید که قیمت آن ثابت باشد و یا حداقل نوسان را در این بازار داشته باشد. ارز دیجیتال تتر محبوب‌ترین و پر طرف‌دارترین استیبل‌کوین بازار است که تمامی صرافی‌های داخلی و خارجی از آن پشتیبانی می‌کنند. در این مطلب به آموزش خرید تتر در ایران می‌پردازیم تا شما بتوانید دارایی خود را به ارز USDT تبدیل کنید و از ریزش قیمت رمزارزها در امان بمانید.

چرا خرید تتر اهمیت دارد؟

پیش از آنکه به آموزش خرید و فروش تتر بپردازیم، ابتدا بهتر است اهمیت این موضوع را بررسی کنیم. تبدیل ریال به تتر از آن جهت اهمیت دارد که می‌تواند راهی برای حفظ ارزش پول و سرمایه کاربران باد و همچنین راهی برای ورود به بازار رمزارزها باشد. بیشتر معامله‌گران و تریدرهای حرفه‌ای حوزه کریپتو قبل از هر فعالیتی در این بازار، ابتدا فرآیند تبدیل ریال به تتر را طی می‌کنند.

مهم‌ترین دلایل خرید تتر عبارت‌اند از:

  • تتر یک استیبل‌کوین پایدار است و قیمت آن با دلار آمریکا برابری می‌کند.
  • خرید تتر می‌تواند راهی برای جلوگیری از تورم و کاهش قدرت خرید پول باشد.
  • تبدیل تومان به رمزارز تتر می‌تواند یک فرصت برای سرمایه‌گذاری در سایر رمزارزها باشد.
  • با کمک فناوری بلاکچین می‌توانید تتر را به‌صورت سریع، امن و کم‌هزینه به هر نقطه‌ای از جهان انتقال دهید.

خرید و فروش تتر از طریق صرافی ارز دیجیتال

یکی از راه‌های آسان برای خرید و فروش با قیمت لحظه ای تتر، استفاده از صرافی‌های آنلاین است. صرافی‌های کوین بیس و بایننس نمونه‌های خارجی هستند که سرویس‌های خوب و متنوعی برای معامله ارائه می‌دهند، اما به دلیل تحریم‌های موجود به کاربران ایرانی سرویس نمی‌دهند. از این رو بهتر است از صرافی‌های معتبر ایرانی برای خرید تتر استفاده کنید.

به همین جهت می‌توان مراحل کلی زیر را برای خرید تتر بیان کرد:

انتخاب صرافی معتبر:

 صرافی‌های رمزارزی بسیاری برای خرید تتر در کشورمان ایران وجود دارد که برخی از آنها در نزد کاربران محبوب‌تر هستند. محبوبیت صرافی‌ها می‌تواند نشان‌دهنده اعتبار آنها باشد. اگرچه همیشه باید جانب احتیاط را در زمینه پلتفرم‌های رمزارزی در نظر گرفت و قبل از شروع سرمایه‌گذاری به‌خوبی تحقیق کرد.

ثبت نام و احراز هویت در صرافی:

پس از آنکه از میان پلتفرم‌های محبوب ایرانی، صرافی مورد نظر خود را انتخاب کردید، حالا نوبت آن است که در این وب‌سایت ثبت ‌نام کنید. پس از گذراندن مرحله ثبت نام، وارد حساب کاربری خود شوید و مراحل احراز هویت را انجام دهید. در این مرحله نیاز است تا شما اطلاعات هویتی خود را مانند عکس کارت ملی، آدرس پستی، شماره تلفن و آدرس را وارد کنید.

واریز وجه در صرافی:

خرید-تتر۱

پس از آنکه اطلاعات هویتی شما توسط صرافی تایید شد، می‌توانید کارت‌بانکی و شماره شبای خود را در صرافی ثبت کنید تا از طریق آن به‌حساب صرافی، مبلغ ریالی مورد نظر خود را واریز کنید. حداقل مبلغی که می‌توانید به هر صرافی واریز کنید در صرافی‌های مختلف، متفاوت است. برای مثال حداقل واریزی در صرافی تبدیل ۵۰ هزار تومان است.

خرید تتر:

وقتی حساب صرافی شما شارژ شد، حالا می‌توانید نسبت به خرید تتر اقدام کنید. برای انجام این کار کافیست وارد بازار معاملاتی USDT شوید. سپس مقدار تتری که می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید را وارد کرده و در نهایت روز گزینه خرید تتر کلیک کنید.  

انتخاب کیف پول تتر

خرید-تتر۲

در نهایت پس از خرید تتر حالا نوبت آن است تا تترهای خود را به یک کیف پول امن منتقل کنید. انتقال ارزهای دیجیتال مانند تتر از حساب صرافی به کیف پول بسیار ساده است، اما بهتر است جانب احتیاط را رعایت کنید تا مشکلی ایجاد نشود. کیف پول‌های دیجیتالی در دو نوع گرم و سرد ارائه می‌شوند. معمولاً استفاده از کیف پول‌های نرم‌افزاری آسان‌تر است. از جمله مهم‌ترین کیف پول‌های نرم‌افزاری نگهدارنده تتر می‌توان به کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) و کیف پول متامسک (Metamask) اشاره کرد.

مهم ترین نکته در خرید تتر

در روند خرید تتر به هماهنگی آدرس کیف پول و نوع تتر عرضه با هم توجه کنید. استیبل‌کوین تتر از آن دسته رمزارزهایی است که در بلاکچین‌های مختلف عرضه شده است. هم اکنون خرید تتر از بلاکچین‌های متفاوتی مانند لایه امنی، بلاکچین اتریوم، ترون، ایاس، الگورند و سولانا امکان‌پذیر است.  اما پیشنهاد می‌شود به دلیل سهولت بیشتر و کارمزد کمتر تترهای خود را از شبکه ترون خریداری کنید. تترهای شبکه ترون در قالب توکن‌های TRC20 عرضه می‌شوند.

عدم تطابق آدرس کیف پول شما با نوع تتر خریداری شده می‌تواند موجب ناموفق شدن تراکنش شما شود و سرمایه شما را نابود کند.

گفتار پایانی

در میان استیبل‌کوین‌های بازار، تتر با ارزش‌ترین ارز دیجیتال  است. این ارز ارزشی حدود ۹۸ میلیارد دلار دارد که در میان دیگر استیبل‌کوین‌ها بیشترین نقدینگی به دلار و نقدینگی به‌حساب می‌آید. به همین جهت، این موضوع تتر را به یکی از ایمن‌ترین رمزارزها برای خرید و سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.

خرید و فروش تتر، این استیبل‌کوین محبوب در تمامی صرافی‌های ایرانی امکان‌پذیر است. در این مطلب به‌صورت گام‌به‌گام به آموزش خرید تتر برای مبتدیان پرداختیم. شما در هر صرافی که حساب کاربری داشته باشید می‌توانید بر طبق قوانین همان صرافی به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازید و ریال خود را به تتر تبدیل کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها