|
کدخبر: 315683

بیمه محصولات/بیمه کشاورزی/آفت

این محصول آفت زده بیمه نیست/کشاورزان متضرر شدند

مدیر جهادکشاورزی فاریاب اظهار داشت: متاسفانه کرم برگ خوار به صورت لکه هایی به مزارع ذرت خسارت وارد کرده است.

بانک و بیمه این محصول آفت زده بیمه نیست/کشاورزان متضرر شدند

ابراهیم عادلی اظهار داشت: کشاورزانی که با تاخیر اقدام به کاشت ذرت کردند ضرر بیشتری متحمل شدند زیرا تاریخ کاشت ذرت از اول شهریور توصیه نمی شود.

وی عنوان کرد: در برخی از مزارع میزان خسارت تا ۴۰ درصد هم رسیده که با این وجود حتی ذرت علوفه‌ای جایگاهی بین خریداران نداشته است و این دسته از کشاورزان ضرر و زیان زیادی متحمل شده‌اند.

مدیر جهادکشاورزی فاریاب اظهار داشت: متاسفانه این آفت بر روی گندم هم تاثیر زیاد دارد البته به‌دلیل هوای سرد این آفت نسبت به فصل گرما شدت کمتری دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به ورود آفت قرنطینه‌ای و خطرناک برگ‌خوار پاییزه به مزارع ذرت شهرستان و گزارش خسارت این آفت به محصول گندم، به کشاورزان توصیه می‌شود در صورت مشاهده علائم خسارت این آفت در مرحله دوبرگی هرچه سریعتر نسبت به سم‌پاشی مزارع گندم با حشره‌کش‌های سایپرمترین، استامی پراید و با سم‌پاش بوم‌دار پشت تراکتوری اقدام کنند‌.

 عادلی همچنین متذکر شد: متاسفانه محصولات ذرت شامل بیمه نخواهند شد.

 وی از پیش‌بینی برداشت بیش از ۶۰ هزار تن ذرت از مزارع شهرستان فاریاب خبر داد و گفت: برداشت ذرت در این شهرستان از اواخر آذر آغاز و تا پایان بهمن‌ماه ادامه دارد.

عادلی تصریح کرد: به‌منظور خرید تضمینی ذرت، مراکز خرید این شهرستان فعال است که‌ برای تحویل ذرت، ثبت نهایی اطلاعات مزارع ذرت در سامانه جامع پهنه‌بندی الزامی است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها