|
کدخبر: 313543

اتاق اصناف ایران / بازار / وزارت کشاورزی

تفاهم‌ نامه بین اتاق اصناف ایران و وزارت جهاد کشاورزی / نظام توزیع شفاف سازی می‌شود

نشست هم‌اندیشی روسای اتاق‌های اصناف مراکز استان امروز ۲۹ آبان ۱۴۰۲ در محل هتل بزرگ فردوسی تهران برگزار شد و تفاهم‌نامه «شفاف‌سازی و روان سازی نظام توزیع و روز آمد سازی شیوه های نظارت بر بازار» بین اتاق اصناف ایران و وزارت جهاد کشاورزی امضاء شد.

اقتصاد تفاهم‌ نامه بین اتاق اصناف ایران و وزارت جهاد کشاورزی / نظام توزیع شفاف سازی می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی در این نشست بیان کرد که تعداد ۸۵ میلیون ایرانی در کشور وجود دارند که تامین نیازات غذایی آنها از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است. این نیازات باید از طریق تولید داخلی و واردات تأمین شوند، اما اولویت ما در تامین این نیازات از طریق تولید داخلی است. به همین دلیل، حمایت از تولیدکنندگان و کشاورزان نیز امری ضروری است.

وی افزود: این موضوع به تنهایی در وزارت جهاد کشاورزی ممکن نیست و همه باید کمک کنند تا با پایداری در تامین مواد غذایی مواجه شویم.

نیکبخت با بیان اینکه اعتقاد و باور زیادی به تشکل‌های تولیدی و توزیعی دارد، ادامه داد: به همان اندازه که به تشکل‌های تولیدی اهمیت می‌دهم، از نظر بنده، تشکل‌های توزیعی هم اهمیت دارند. امروز تولیدکننده و مصرف‌کننده هر دو از شرایط موجود ناراضی هستند. در این بین لازم است نظام توزیع تمهیدی بیاندیشد که حلقه تامین تا توزیع رضایت نسبی همگان را جلب کند.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در گام اول همکاری‌های دو جانبه اتاق اصناف ایران و وزارت جهاد کشاورزی این تفاهمنامه امضا می‌شود و در گام‌های بعدی نشست‌های تخصصی برگزار خواهند شد تا کالاهای اساسی و مواد غذایی با شرایط مناسبت‌تری به دست مصرف‌کننده برسد.

نیکبخت با تاکید بر نظام توزیع گفت: موفقیت اصناف توزیعی و اتحادیه‌های صنفی موجب محبوبیت در اذهان عمومی می‌شود و از سوی دیگر اگر تولیدکننده بداند که بدون واسطه‌های اضافی به بازار دسترسی خواهد داشت و شرایط توزیعی مناسبی در انتظار محصول است و در گرداب سوداگری ‌نمی‌افتد با خیال آسوده‌تری تولید می‌کند و رونق تولید را در پی خواهد داشت.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اهمیت همکاری اتاق اصناف ایران و تشکل های صنفی اظهار کرد: هیچ قدرتی در تنظیم بازار و رسیدن کالا به دست مصرف کننده نهایی به اندازه اصناف نخواهد بود و اتاق اصناف ایران و تشکل‌های صنفی در این مسیر نقش بسیار مهمی دارند. لذا امضای این تفاهم‌نامه را به فال نیک می‌گیریم و در مسیر تامین تا توزیع کالا بیشتر از پیش با اصناف کشور همکاری خواهیم داشت.

منبع: اتاق اصناف ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها