|
کدخبر: 239191

ریزش بیت‌کوین تا کجا ادامه دارد؟

قیمت بیت کوین در دو ماه گذشته تا نصف ATH خود سقوط کرده است. مادامی که بسیاری از معامله‌گران در ترس از زمستان طولانی بازار رمزارزها به سر می‌برند، برخی تحلیل‌گران عقیده دارند که این شروع بهار سبز بازار رمزارزهاست و همچنان بیت کوین ۲۰۰ هزار دلاری دور از ذهن نیست.

اقتصاد ریزش بیت‌کوین تا کجا ادامه دارد؟

بیت کوین عبارتی که از زمان ظهور خود ، طی ۱۳ سال توانست توجه اقشار مختلف جوامع از حاکمیت تا مردم ایران را به خود جلب کند؛ فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده است. طی این سالیان اما هیچ سالی به اندازه دو سال اخیر یعنی سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ با فراز و فرودهای خاص خودش نتوانست مردم جهان را این چنین تحت تاثیر قرار دهد.

نوسانات شدید بیت کوین ادامه دارد؟

بیت کوین به عنوان رهبر فعلی بازار، حرکت خود از محدوده قیمتی ۶ هزار دلار آغاز کرد و با رسیدن به عدد ۶۴ هزار دلار همه را امیدوار به رشدهای چشمگیرتر می کرد. عده زیادی از تازه واردها به این بازار در محدوده های قیمتی ATH بیت کوین (۵۵ تا ۶۴ هزار دلار) اقدام به خرید کردند و بعد از آن برای ماه ها بیت کوین روند نزولی داشت و قیمت تا ۲۸ هزار دلار هم کاهش پیدا کرد. موج بعدی امیدواری در میانه های سال ۲۰۲۱ شروع شد و بیت کوین باز هم توانست تا محدوده ۶۹ هزار دلار رشد کند. ارزش بیت کوین پس از ثبت قله‌ ۶۹ هزار دلاری بعد از حدود ۲ ماه نصف شد. در زمان نگارش این متن قیمت بیت‌کوین حدود ۳۸هزار دلار است.

تحلیل کوتاه مدت و بلند مدت قیمت بیت کوین؟

علت های متعددی توسط کارشناسان در این زمینه مطرح شد که چرا قیمت بیت کوین این فراز و فرودها را تجربه کرد ولی نکته‌ی مهم‌تر مشخص شدن روند آینده بازار است. بسیاری نگران تکرار شدن روند قیمتی هستند که از سال ۲۰۰۷ شروع شد، یعنی قله‌ی تاریخی قیمت و سپس سقوط. سقوطی که تا ۳ هزار دلار رسید و به مدت دو سال بازار به خواب زمستانی رفت.

آیا الان هم دوباره بازار رمزارزها وارد زمستان خود شده است؟ یا اینکه قیمت‌های کنونی رسما کف قیمتی هستند و بیت کوین آخرین روزهای زمستانی خود را تجربه می‌کند و باید منتظر صعود قیمتی تا ۲۰۰ هزار دلار باشیم؟

یکی از مهم‌ترین میزگرد‌ها، تحلیل و بررسی چشم‌انداز و آینده دارایی‌های دیجیتال است. بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران تراز اول کشور در این زمینه قرار است اطلاعات ارزشمندی را در قالب میزگرد اصلی همایش و همچنین کارگاه‌های آموزشی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از سایر محورهای همایش کاربردی اقتصاد بلاکچین و آینده دارایی‌های دیجیتال و همچنین انتخاب جایگاه حضور در سالن رویال‌هال اسپینال پالاس تهران به لینک زیر سر بزنید.

 

 

منبع: اکو ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها