|
کدخبر: 278538

توقف رشد قیمت سکه ادامه دارد+ جزئیات آخرین نرخ‌ها

لیست قیمت امروز سکه و طلا منتشر شد.

بانک و بیمه توقف رشد قیمت سکه ادامه دارد+ جزئیات آخرین نرخ‌ها

اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت سکه و طلا در بازار امروز ۱۴۰۱/۸/۱۸ را به شرح زیر اعلام کرد:

سکه امامی امروز با  قیمت ۱۶۲/۵۵۰/۰۰۰ ریال به فروش رسید . این قیمت در مقایسه با روز گذشته ۲/۸۱۰/۰۰۰ ریال افزایش داشته است.

نیم سکه نیز در بازار امروز به قیمت ۸۹/۰۰۰/۰۰۰ ریال به فروش رسید .

ربع سکه در بازار امروز با قیمت۵۹/۰۰۰/۰۰۰ ریال معامله شد و سکه گرمی نیز در بازار در محدوده۳۲/۶۰۰/۰۰۰ ریال به فروش رسید.

گفتنی است در بازار امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت ۱۴/۸۳۵/۰۰۰ ریال، طلای ۲۴ عیار با قیمت۱۹/۷۸۳/۰۰۰ ریال و هر مثقال طلا با قیمت ۶۴/۳۰۰/۰۰۰ ریال به فروش رفت.

تاثیرپذیری قیمت سکه از دو عامل حیاتی

پس از چندین روز رشد متوالی، دیروز قیمت طلا و سکه روند کاهشی داشته به‌طوری که قیمت هر سکه طرح جدید دست‌کم ۱.۸درصد و طرح قدیم ۳.۲درصد افت کرد. روند صعودی قیمت طلا و سکه از دهم شهریور ماه آغاز شده است اما در چند روز گذشته سرعت رشد قیمت‌ها افزایش یافته بود. آمارها نشان می‌دهد از دهم شهریور ماه تا روز دوشنبه قیمت هر سکه طرح جدید ۲میلیون و ۵۵۰هزار تومان معادل ۱۹درصد و قیمت هر سکه طرح قدیم ۲میلیون و ۶۰۰هزار تومان معادل ۲۰درصد رشد کرده بود.

این رشد با افزایش قیمت دلار همزمان بود زیرا روند صعودی قیمت ارز هم درست در همین دوره آغاز شده بود. به‌طور طبیعی قیمت طلا تابعی از قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی و قیمت ارز است و زمانی که قیمت اونس جهانی طلا و دلار رشد می‌کند قیمت سکه هم با افزایش مواجه می‌شود با این حال اثر و وزن نوسان‌های نرخ ارز بر بازار ارز بیش از اونس جهانی است. دیروز اما همزمان با آغاز عرضه اوراق سکه بانک مرکزی در بورس کالا و کاهش نسبی قیمت ارز قیمت سکه شروع به کاهش کرد.

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها