|
کدخبر: 278117

سکه از افزایش قیمت دست برنداشت + جزئیات قیمت

لیست قیمت امروز سکه و طلا منتشر شد.

بانک و بیمه سکه از افزایش قیمت دست برنداشت + جزئیات قیمت

اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت سکه و طلا در بازار امروز ۱۴۰۱/۸/۱۴ را به شرح ذیل اعلام کرد:

سکه امامی امروز با  قیمت ۱۶۲/۰۳۰/۰۰۰ ریال به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز گذشته۱/۹۹۰/۰۰۰ ریال افزایش داشته است.

نیم سکه نیز در بازار امروز به قیمت ۸۶/۵۰۰/۰۰۰ ریال به فروش رسید.

ربع سکه در بازار امروز با قیمت۵۶/۳۰۰/۰۰۰ ریال معامله شد و سکه گرمی نیز در بازار در محدوده۳۲/۰۵۷/۰۰۰ ریال به فروش رسید.

گفتنی است در بازار امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت ۱۴/۴۴۵/۰۰۰ ریال، طلای ۲۴ عیار با قیمت۱۹/۳۰۶/۰۰۰ ریال و هر مثقال طلا با قیمت ۶۲/۶۹۰/۰۰۰ ریال به فروش رفت.

مهار قیمت سکه در دستور کار دولت

قیمت دلار در هفته گذشته مانند دلار روند صعودی داشت و به کانال ۱۶ میلیون تومان رسید. امروز نیز سکه از کانال جدید عبور و به محدوده ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. واضح است که قیمت سکه و طلا دنباله‌روی نرخ دلار هستند. البته قیمت انس جهانی طلا نیز هفته گذشته  به یک هزار و ۶۲۲ دلار رسید که نسبت به ابتدای هفته ۲۴ دلار کاهش قیمت را  شاهد بودیم.

افزایش قیمت طلا و سکه در حالی است که پیش از این بسیاری از کارشناسان اعلام کرده بودند که با توجه به ثبات قیمت دلار، بازار طلا و سکه هم بازار با ثباتی است و فعلا نباید چشم انتظار افزایش قیمت طلا بود.

هر چند که ثبات بازار دلار توسط بازارساز و با سیاست‌های بانک مرکزی بر مدار آرامش بود اما به نظر می‌رسد دولت برای مهار قیمت طلا و سکه و همچنین کاهش حباب سکه راهکار انتشار اوراق سکه با سررسید شش ماهه را در دستور کار قرار داده است.

حباب سکه حذف می‌شود؟

حباب سکه از تابستان رکورد زده، به طوری که حباب تمام سکه امامی به بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده و حباب ربع سکه هم نزدیک به ۵۰ درصد قیمت این‌قطعه از سکه است. بانک مرکزی برای اینکه رشد بازار سکه را تعدیلی کند روز پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ از انتشار اوراق سکه با سررسید شش ماهه خبر داد.

 

 

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها