|
کدخبر: 264068

پیش بینی بورس در هفته جاری + اینفو

پیش بینی می‌شود اگر ارزش معاملات و حجم معاملات بهبود نیابد و روند خروج پول حقیقی ادامه داشته باشد. چشم انداز مثبتی در انتظار بازار در هفته پیش رو نخواهد بود.

بانک و بیمه پیش بینی بورس در هفته جاری + اینفو

شاخص کل بورس در هفته گذشته روند نزولی داشت. در دو روز ابتدایی هفته سقوط شدیدی کرد و پس از آن روند صعودی پیدا کرد. شاخص در دو روز ابتدایی بیش از ۳۰ هزار واحد نزول کرد و در سه روز صعودی بعدی در مجموع ۹ هزار واحد بالا آمد.

روز دوشنبه شاخص ۳ هزار و ۳۱۶ واحد بالا آمد و روز سه‌شنبه رشد ۵ هزار و ۳۳۱ واحدی داشت. چهارشنبه در آخرین روز کاری هفته نیز شاخص ۸۶۸ واحد رشد کرد ولی در نهایت پائین‌تر از سطح هفته گذشته قرار گرفت.  

بازدهی منفی بورس

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۲۰ هزار و ۹۰۷ واحد پائین‌تر ایستاد و بازدهی هفته  شاخص بورس منفی ۱.۳ درصد شد.

همانند شاخص کل، در هفته اخیر شاخص کل هم‌وزن نیز نزول کرد. شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۶ هزار و ۸۵۳ واحد پائین‌تر ایستاد و بازدهی منفی ۱.۵ درصدی را ثبت کرد.

بازار-بورس-2

پیش بینی بورس هفته

در هفته اخیر، بازدهی بورس برای دومین هفته متوالی منفی شد و روند خروج سرمایه حقیقی نیز ادامه یافت. در این هفته در ۴ روز خروج سرمایه حقیقی ثبت شد و در مجموع هزار و ۶۱۱ میلیارد تومان سرمایه حقیقی خارج شد.

علاوه بر آن ارزش معاملات خرد در تمام روزهای هفته روند کاهشی داشت و بازار با رکود معاملاتی مواجه بود. در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۴ هزار و ۸۷۵ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۵ هزار و ۹۵۲ میلیاردی هفته پیشین، کاهش ۱۸ درصدی داشته است.

هر چند روند خروج نقدینگی این هفته نیز ادامه داشت اما خروج پول حقیقی در این هفته نسبت به هفته پیشین کاهش ۲۸ درصدی داشت.

در تمام روزهای معاملاتی هفته معاملات با مازاد تقاضا بسته شد. ارزش مازاد تقاضا در پایان معاملات روز یکشنبه ۳۳۴ میلیارد تومان بود که بیشترین رقم هفته بود و پس از در سه روز پیاپی روند نزولی پیدا کرد. روز چهارشنبه نیز بازار با مازاد تقاضای ۴۸ میلیارد تومانی بسته شد که کمترین میزان در سال جاری است.

بنابراین وضعیت کلی بازار متعادل بود اما نیروهای نزولی قدرتمندتر بودند. حجم پائین معاملات و افت ارزش معاملات در کنار افت تقاضا و خروج پول حقیقی روندهای نزولی اصلی بازار هستند. برخی از تحلیل‌گران معتقدند که حجم پائین معاملات به علت تعطیلات چند روزه است. معامله‌گران نگاه کوتاه مدت دارند ونقدشوندگی برای بازار اهمیت دارد. بنابراین در روزهای منتهی به پایان هفته سمت تقاضا کوچک و کوچک‌تر شد و میل به نقد کردن دارایی‌ها بیشتر شد. خصوصا اینکه قیمت‌ها در بازارهای دارایی روند صعودی داشته و برای بخشی از معامله‌گران جذاب‌تر شده‌اند. با این حال به نظر می‌رسد دو عامل موجب رشد بازار در میان مدت باشد،‌ رشد نرخ ارز و انتظارات تورمی می‌توانند پیشران بازار در میان مدت شوند.

با این حال اگر ارزش معاملات و حجم معاملات بهبود نیابد و روند خروج پول حقیقی ادامه داشته باشد. چشم انداز مثبتی در انتظار بازار در هفته پیش رو نخواهد بود.

بازار-بورس

منبع: اکوایران

ارسال نظر